måndag 12 september 2011

ensamma mamma och utomjordingar



Vi kvinnor har en tendens att klaga över våra gubbar att dom inte fattar något att dom förmodligen är födda på en annan planet och inte talar samma språk som oss men idag ställde jag mig frågan har dom det verkligen så lätt alla gånger ?
Absolut förtjänar säkerligen alla karlar sig en omgång tjat och gnäll med en stor skopa skäll ibland men vissa gånger kan det faktiskt vara helt obefogat.
Tänk er själva att ha jobbat en hel dag du ser fram emot att få koma hem till familjen sätta dig vid matbordet och äta en middag och bara njuta av att dagens arbetspass äntligen är över i dörröppningen möts du av en två hövdad hormonstinn eldsprutande drake .
Vi är just nu inne i en LÅNG period av extremt lite sömn , småbarns livet jag vet , men ändå man blir kokko när man inte sover till slut går det faktiskt ut över dom man lever under samma tak som . Mina dagar går ut på att mata , leka , byta blöjor , tvätta , mata , leka , byta blöjor , gå promenader ,sjunga vaggvisor, byta ned spydda kläder , tvätta , städa , laga mat till övriga medlemmar av familjen, i mellan det skall man försöka vara social tala med andra vuxna människor träffa andra vuxna människor, under ett dygn skulle jag tippa på att jag sover 4-5 tim och dom är inte sammanhängande utan utspridda under dygnet MEN jag skulle inte byta bort det för alla pengar i småland jag älskar att vara mamma.
Men ibland infinner sig samma känsla i mig som hos många andra , ska jag bara vara det här , en vandrande illa luktande nedspydd zombie morsa med stripigt hår och påsar under ögonen som alltid är trött ? Och helt plötsligt känner man sig som den ensammaste människan i hela världen och ingen kan överhuvudtaget förstå hur man känner och minsta lilla motgång får tårarna att spruta som om någon mist livet och man känner sig nästintill orkeslös så kommer lilla gubben hem och frågar vad det blir till middag PANG där har vi satt i gång 3:e världskriget , känner ni igen er ?
Där står dom som små fån och fattar ingenting , vad hände dom ställde ju bara en fråga ?! Så absolut dom kommer från en annan planet , ett ställe där hus blir städade av sig själva , tvätten tvättad och vikt med magi , smulorna dunstar från bordet bara genom att man tittar på dom , sport är en religion och öl kommer ur vattenkranen ,allt finns precis där dom letar , toa sittsen fälls ned automatiskt efter urinering med en automatisk spolning och handfaten är själv rengörande MEN damer jag skulle inte vilja leva utan min lilla utomjording för allt i världen så här med ber jag om ursäkt för alla gånger jag gett dig skulden för saker du FAKTISKT är oskyldig till
Älskar dig ..

Inga kommentarer: