söndag 28 augusti 2011

Varning för hårfriss



Igår köpte jag några slags gummi baserade hårrullar med ståltråd i JÄTTE ENKELT sa hon som sålde dom till mig och jag är ju dummare än tåget och tror ju på allt som alla säger speciellt försäljare och om ordet enkelt billigt och du förlorar minst 10 kg på en vecka ingår ja då är jag redan där.. Så igår kväll började vi projekt linda hår , jag såg galet läcker ut måste jag ju få säga , sov sisådär en 20 minuter i stöten i natt man låg vansinnigt obekvämt och i morse nästan sprang jag ur sängen , jag vet man ska inte resa sig för fort man dånar lätt ned i golvet då , drog ur dom ur håret och nu sitter jag här och stor tjuter för jag ser ut som en rabies smittad fel friserad pudel i huvudet , det fattas bara lite fradga i mungipan och en skylt med orden galen så skulle jag kunna vara en attraktion på ett tivoli. Men man lär så länge man lever förhoppningsvis tar regnet bort det eller en dusch kanske .
Marknadsdags idag , igår var det närmare + 30 och idag är det närmre istid hur är det ens möjligt ? Fördelen är väl att det förhoppningsvis inte är en miljon människor som vi måste trängas med och att det inte är någon kö till bajja majorna som jag bara älskar att gå på , suck . Jag trodde helt säkert att det här med kisseriet skulle upphöra när man kalvat men jag tro inte riktigt att min kropp fattat det för hur det nu är möjligt så urinerar jag faktiskt mer nu än vad jag gjorde då ? En ekvation som inte riktigt går ihop sig . Annars tycker jag att man är skapligt funktionabel ändå så här 4 månader efter den nära döden upplevelsen , att föda ut en jordglob kan ju ändå tillägga att jag ä tacksam över att dom inte kommer ut som han är nu , 64 cm och över 7 kg det liksom gör ont i hela mig vid bara tanken ryser .. och ändå kan jag någon gång tänka mig att göra om det hela är man inte lite av en sadomasochistiskt självplågare då ? Nästa kanske inte alls går på ett kick ?! Det kanske tar flera dagar ?! Så tillbaka till marknaden förhoppningsvis gör man dom vanliga fynden , marknadsgodis och strumpor för det kan man ju absolut inte köpa någon annanstans... Det är lite som en tradition liksom att gå på marken och kolla på alla stånden ( marknads stånd alltså för er som undrar) varje år man bara måste , som Kalle Anka på julafton man kan inte missa det . Fördelen med att ha ett större barn och ett mini barn är att jag under alla omständigheter slipper åka karusell , är jag glad över det eller , jajjamensan. För när mini barnet är så stort att han vill åka så kan stora syster åka med honom räddad igen tack gode gud. Det är liksom inte min grej jag känner att jag gärna hoppar hulkandet som kommer efteråt , med lite tur inte under själva åkturen har det med åldern att göra mån tro ?!
Dags att studsa in i duschen vi har en dejt kl 11 och tro mig jag lär inte gå ut så här då kanske hundfångaren kommer efter mig och det går förmodligen ut en efterlysning på radio om att Big Foot is back in town håll ungarna inne och hundarna i koppel ..
Förolämpa inte krokodilen om dina fötter är kvar i vattnet.

Inga kommentarer: