måndag 17 oktober 2011



Lugn råder just nu i vårat lilla men ack så mysiga och nu mera helstädade hem ,lilla grodan har ÄNTLIGEN funnit ro nog för att somna en stund . Det hela är egentligen mitt eget fel som sätter igång med 200 saker så han känner att han inte kan slappna av utan måste ha ett vakande öga på mig hela tiden så jag inte gör något alltför galet men när jag städat klart och sedan började med yogan , lite överambitiös ibland jag vet men dygnet eller iaf mitt dygn har ju bara 24 tim , då suckade han ljudligt när jag stod i hund position och jollrade lagom irriterat på sin mamma , jag erkänner det var dags att sluta det var bara att krångla sig lös och ge honom all uppmärksamhet , och mycket riktigt så han ja knappt lägga ned honom på hans mys filt i soffan förens han sov lugnt och fint men minsta lilla tillstymmelse till rörelse från min sida så vaknade han och blängde på mig , jag fattar piken sitt still kvinna !! Så då tänkte jag att jag har ju lovat att jag ska försöka skriva lite oftare så detta vart ju en trevlig paus , jag har dock fuskat lite och försökt att smyga försiktigt ut i köket för att hämta min dagliga kopp nummer 5 av java men nej .. onda ögat tittar på mig på stört så plats !
Jakten vart ju ganska lyckad även om starten vart lite seg , lilla gubben tog allt en i år också så roligt för honom blir så glad , nu är det bara 2 kalvar kvar men enligt mig kan dom gått få springa fria och tydligen tycker dom likadant för inte ens 6 enträgna timmar i lördags lyckades locka fram dom fyrbenta små lurviga djuren.
Det börjar dra i hop sig till att börja tänka på jul , självklart hittade jag ju jordens absolut vackraste hemtrevligaste julgardiner som skulle sitta som ett smäck i vårat lilla fina röda kök men hur i hela världen rättfärdigar jag ett gardinköp för 300 kr + ny dekoration ?! Jag kan ju alltid lova att jag INTE ska köpa nya gardiner på ett helt år men ja vet ju att det är ett löfte som jag absolut inte kommer kunna hålla så det skulle ju vara dumt , jag kunde ju lova att inte äta godis på ett helt år en belöning + att jag med all säkerhet skulle kunna slippa den dallriga rumpan lite lättare men ärligt godis är för gott är det verkligen värt det och med halloween kommande i hasorna SKULLE INTE TRO DET .
Känner ni samma som mig att det liksom bara hänger jag skulle behöva ligga i sträckbänk eller kanske skulle man kunna samla upp allt det lösa skinnet på ryggen och sen fästa det med klädnypor , folk skulle ju utan tvivel undra över pucklarna på ryggen är det bättre att dra dom på framsidan , pucklar som pucklar ? Ja ni vet ju om jag helt plötsligt får större och yppigare byst vad jag har haft för mig ..
Som ett urverk vaknade nu ligga grodan , 10 minuter powernapp , inte illa , eller håller han bara koll på mig så att jag faktiskt sitter stilla . Ja båda mina händer går åt till att vyssja honom till sömn igen så adjö så länge .
Pengar gör en inte lycklig, men de lugnar nerverna.

Inga kommentarer: