måndag 9 januari 2012

fast som attans

God fortsättning får jag önska er alla . Som ni vet är jag ganska så ointresserad av teknik , jag är glad att jag kan använda datorn och att jag kan få i gång tv:n här hemma och när lusten faller på även stereon . Men här finner jag nu i min hand en samsung galaxy mini , alltså en touch telefon jags om alltid varit emot sådana , alltså allt jag vill med min mobil är att kunna ringa sända ett sms eller hundra och ta ett kort då och då för det är ju bara att inse att kameran är inte med lika ofta som mobilen men så fick min dotter en ny mobil av sin pappa och hans sambo och på den fanns det alfapet jag erkänner jag är tok såld , jag fattar inte att jag inte förstått hur roligt det är. Min mamma tvingade alltid oss barn att spela alfapet när vi var små det läsa böcker och lösa korsord inte undra på att vi har smort munläder vi systrar . Så nu har jag ett helt tjog med vänner och släktingar som jag trakasserar med att bjuda in dom på ett parti alfapet eller som det heter i " svängen" wordfued. Att jag knappt kan sända ett sms för mina fingrar är alldeles för stora för dessa ytte pytte små knappar och ännu mindre kan jag ringa det här väl inte hit kanske .. jag får ha min gamla mobil med mig om jag måste göra något av ovanstående. Om en vecka så skall jag och lilla gubben bege oss till vårt vackra lands huvudstad och dinera med hans majestät konungen och familj , det är nämligen dags för idrottsgalan 2012 , det stora problemet är ju då VAD 17 SKA MAN HA PÅ SIG ? Om paniken har hägrat vid andra tillfällen är det ju inget mot vad den kommer att göra denna vecka sen att jag är absolut snålast i stan jag det hjälper ju kanske inte ..eller rättelse jag är inte snål jag är ekonomisk för mig finns det aldrig ett tillfälle då en klänning oavsett tillfälle undantag bröllop och bal( om man inte handlar begagnat såklart ) , får kosta över 300 kr jag vet jag är märklig men det finns så mycket annat att lägga pengar på. Sen behöver jag dona håret har dock fått någon slags otäck fobi för att jag ska tappa allt hår om jag tonar det , det hela bottnar i en fruktansvärd dröm jag hade för ett tag sedan som i sig bottnade i en alltför otäck film och på tok för mycket socker . Sen behöver jag ett par nya skor eller duger gummi stövlar jag menar vem ska kolla på mina fötter egentligen ?! Det är ju inte direkt så kameran kommer leta fötter hela kvällen ..eller ?! Barfota då kanske ? Senare problem med andra ord . Julen och nyår gick smärtfritt här hemma , lilla grodan vart dock sjuk dagen innan nyår och fick det lite jobbigt med andningen så det vart en tur till sjukhuset , han hade det jobbigt att andas ut men den snälla doktorn gav honom vidgande på mask så cirkus 20 minuter senare gick det mycket lättare men oj vad han har hostat och rosslat sen dess , till slut skrev dom ut en hostmedicin till honom för att underlätta lite men herregud efter att ha läst biverkningarna på den förpackningen så beslöt jag mig för att lite varmt vatten , kudde i hög läge mamma och pappa kärlek och några böner skulle ge susen , han fick dock halva utav det som var ordinerat alltså va 1 ml men usch jag ogillar mediciner starkt och denna kunde ge både kramper , hjärtklappning , slöhet .. inget man direkt vill ge någon som är 8 månader . Nu börjar det dock lätta för honom , plutte liten . Finemang fick ett wii i julklapp och ett dans spel och alla ni som sett det spelet på reklamen och sagt INGA PROBLEM så kan jag säga att det ÄR PROBLEM det är inte alls lätt att koordinera kroppen med dom exakta rörelserna som dom på tv:n har det framkallar dock goda skratt , rekommenderas starkt . Nu är det vakna dags för lilla grodan och hans pappa klev just innanför dörren dags att förklara hur jag kunde få pannan att koka .. vem vet kanske borde jag ha barnvakt om dagarna ?!

Inga kommentarer: