torsdag 22 december 2011

God Jul alla goa läsare

Jag vill passa på att redan nu önska er alla en riktigt God jul och ett underbart Gott Nytt År jag vet att kommande dagar kommer att vara helt fullspäckade så idag känner jag är den dagen då jag faktiskt har tid att små slappa lite. Den här sista tiden innan jul går alltid så himla fort och jag tycker alltid att jag har koll på läget vem som ska få vilken present vilken jul blomma som ska till vilken familj men så blir det i alla fall kaos men det är väl en tjusning med det också. I går var vi och tittade på Finemangs klass uppvisning av en pjäs som heter Åsneexpressen , Finemang sjöng solo och tårarna sprutade som ur en vattenslang på mig hon har en så otroligt fin röst , ALLA barn var jätte duktiga och det var en väldigt trevlig och lyckad kväll. Dagen i går började som alla andar dagar i stort sett , lite små stressig på morgonen men sedan lugnade det ned sig för att snart bli så fel som det bara kan bli , våran lilla Groda bestämde sig i går för att äta upp en spindel , ja alltså inte en riktig även om jag faktiskt hade föredragit det i går utan ett klistermärke som har setat på hans gå stol , jag har under dom veckor han haft den dubbel kollat trippelkollat så att allt sitter fast vi har barnsäkrat vårat hem från topp till tå och jag tycker verkligen vi gjort ett bra jobb men i ett oövervakat ögonblick i går så lyckades han såklart få bort spindeln och den var ju jätte röd och fin så självklart ville han stoppa även den i munnen , tyvär satte den sig som ett lock i halsen och han fick ingen luft , jag hade min mamma i telefonen när detta inträffade så ja kastade "henne" tvärs över rummet drog ur Grodan ur gåstolen hängde honom upp och ner sen vart det en väldigt massa skakade och grävande , jag hade ju ingen aning om varför han inte ville andas och jag skrek till mamma som låg på andra sidan rummet MAMMA MAMMA , jag vet inte vad jag tänkte på hon var ju i telefonen kanske skulle hon likat anden i flaskan komma upp poffandes ur luren , tårarna sprutade paniken var ett faktum ( jag får aldrig aldrig aldrig panik annars )till slut fick han upp spindeln och jag kunde dra den ur munnen på honom sen grät vi allihopa både jag mamma( som jag hade hämtat ) och grodan . Självklart ringde jag våran barnmorska och frågade om goda råd när vi hade återhämtat oss , jag var ju jätte rädd att jag gjort honom illa men han verkar även idag må bra trots skräckupplevelsen med spindeln så nu bestämde jag i går helt på egen hand att han ska få ha munkorg tills han fyller 20 ,punkt slut the end. Världens underbaraste människa är hon vår barnmorska som tog sig tid till att ringa tillbaka till en något lite mindre hysteriskt mig även lite senare på kvällen uppskattades otroligt mycket och hon bokade även in en tid till oss inte för att det behövdes utan mer för att lugna en orolig hönsig mamma. Natten var dock lugn och fin inga mardrömmar för någon av oss men för säkerhets skull har jag flyttat alla fina klistermärken till högre nivåer och när han väl når dit får jag väl hoppas att han är så pass gammal att han förstår hur olägligt det är att käka upp dom. Den andra huliganen slutar skolan tidigt idag det tycker jag är roligt att få ha henne hemma nästan hela dagen alldeles för mig själv och bara julmysa ta en promenad i det vackra vädret dricka varm choklad och spela lite kort , vi är riktiga kort hajar , vi spelar ofta och så fort tillfälle ges det är ju så roligt !! Nej goda vänner och kära läsare nu lämnar jag er tack för ett underbart år ni gör mina dagar med era små kommentarer både här och på facebook , Merry Christmas and a happy new year. Giv mig ej glans, ej guld, ej prakt i signad juletid. Giv mig Guds ära, änglavakt, och över jorden frid! Giv mig en fest som gläder mest den konung jag har bett till gäst! Giv mig ej glans, ej guld, ej prakt, giv mig en änglavakt!

Inga kommentarer: