torsdag 23 februari 2012

En prinsessa

Så sitter man här med tårar i ögonen en liten prinsessa är född så vackert den måttligt stolta pappan halvstammar fram orden mina känslor är lite all over the place .. tacka 17 för det människan har just blivit pappa förhoppningsvis inte för sista gången och ska nu hålla en presskonferens starkt gjort själva kunde vi knappt tala i telefon utan att bryta i hop så att kunna ställa sig framför svensk folket ja för det ska han ha en eloge. En prinsessa va det är ju helt otroligt tänk att man skulle få uppleva denna dag , jag kommer i håg när dom gifte sig jag tror jag satt som klistrad mest hela tiden så vackert så sagolikt. Nyheterna snurrar hela tiden i tv:ns ruta Prins Daniels presskonferens körs som i repeat och det roliga är att man blir lika rörd varje gång det är så fint helt enkelt . Journalisterna vallfärdas ner till Ockelbo där får dom tag i en kvinna som säger sig ha bott granne med Prins Daniel och nu hoppas på att han och Veronica.......... va det årtiondets groda ?? Oj va pinsamt jag var tvungen att lägga filten över huvudet en stund fy va skämmigt . Dom böt till studion relativt snabbt efter det , undra varför ? För mig representerar kungafamiljen Sverige dom gör ett alldeles förträffligt jobb med det anser jag , på fb kan jag läsa kommentarer som suck än till att betala för , en unge till so what ? men för mig och många andra är detta en stor grej och jag tycker nästan synd om er som inte tycker det , vem gillar inte prinsar och prinsessor vem har inte drömt om att få bo på ett slott ? Dom kostar oss pengar .. jaha det gör alla fångar också och ska vi hård dra de hela så gör väl alla som lever på bidrag det med då betalar jag ju hellre för kungahuset som faktiskt representerar något fint . Jag kommer alltid att uppsatta kungahuset , jag kommer alltid tycka det är fascinerande jag kommer alltid att anse att dom är Sverige. Nu väntar vi på att klockan ska bli 12 då salut skall skjutas , och ett namn skall tillkänna ges. Oerhört spännande. Dagen till ära kan jag till min egen personliga glädje se att solen skiner så det är dags att slänga av sig pyjamasen och kasta sig ut på en promenad till skillnad mot i går när regnet öste ner men om vi inte hade blitt instängda hela dagen hade kanske lilla Grodan inte rest sig upp helt själv mot sängen och tagit sina första stapplande steg helt själv , jag tror inte han satt speciellt mycket efter det igår och misstänker att han nog har träningsvärk idag . Min man frågade mig för länge sedan om vi skulle teama ihop och köra rally tillsammans , livet kom "i vägen" sen en graviditet sen en födsel sen hela processen att försöka komma i form men så kom frågan , kan vi inte ? Så den 4 mars bär det iväg OM de finns snö kvar och min karriär som kartläsare skall nu äntligen påbörjas och ja jag kommer i rally stolen .. och nej jag har ännu inte prövat overallen .. den skall gås in i kväll jag väntar med iver. Det ända riktiga bekymmret jag verkligen har är att jag vet inte riktigt hur jag ska kunna läsa noter då jag inte ens kan skriva ett sms när jag sitter i bilen utan att bli illamående , som tur är så är denna tävling inte notad. En kopp java till så man blir piggelin , ha de gött folket och hörrni idag tar vi fredag UNDERBART

Inga kommentarer: