söndag 12 februari 2012

semsken och mustasch

Varje gång jag loggar in på computern så tänker jag nu ska jag göra ett nytt inlägg men så kommer något eller någon i vägen och sen kan jag väl ärligt säga att sen jag uppdaterade mig från stenåldern till 2 tusen talet med min nya mobil så använder jag knappt datorn alls så himla enkelt att bara dutta lite med fingret så fixar man allt precis därifrån man är , toaletten , sängen , bilen ja överallt där jag inte kan släpa med min en stor dator så nu tänker ni säkert OMG har hon smsat mig från toan ja det är sant jag gör sånt jag är multifunktionell ja wordfudar när jag befinner mig på huset handlar kläder från hm smsar etc väldigt simpelt tycker jag då mitt dygn endast har 24 tim och jag är upptagen minst 56 av dom det gäller alltså att utnyttja all tid man har men i just detta nu sover alla och badrummet är bara mitt men innan jag installerar mig där tänkte jag skriva några ord Som ni säkert hört så har huset bestämt sig för att växa för var natt som går det gick så långt att vi var tvungna att flytta upp våran ytterdörr mycket nöjda kunde vi till slut konstatera att vi äntligen kunde komma ut med barnvagnen och slapp på så sätt släpa den genom fönstret, jag var lite skraj att någon skulle ta mig för en inbrottstjuv och ringa polisen hur ska man förklara det jo jag bor här jag lovar jag är bara lite speciell och tycker om att ja fönstervägen ,, jojo visst du .. nöjda gick vi tills ängs endast för att finna att vi dagen efter knappt kom ut alls IGEN man kan ju tro att någon skojar med oss men så är alltså fallet inte men jag lägger inte ned någon mer energi på det hela det är snart vår då löser det av sig självt , jag fick förslaget att vi kunde installera modell större kattlucka men jag skulle på fullaste allvar så grymt nojig som jag är inte kunna slappna av dom då jag nämligen är totalt övertygad att bjärven, semsken eller andra otäcka djur som tassar omkring vårt hus på nätterna skulle göra allt för att ta sig in och äta upp oss , dom otroligt stora lodjurs spåren utanför entren visar ju att jag inte är helt ute och cyklar .. dom är ute efter oss ... Våran lilla groda växer och blir större för var dag precis som det ska vara och helt plötsligt så har han utvecklat en alldeles egen vilja bara så där , men kom igen redan .. nej tycks vara ett vokabulär som han trots sin ringa ålder snappade upp snabbt som satan .. nej säger han eller neneneneneneneeeej o så slår han undan skeden med mat så det flyger över halva hela köket härligt , jag har redan vart och tittat på en stor plastrulle som jag tänkte klä in hela köket i det verkar så mkt enklare att bara plasta in allt och sen ta fram vatten slangen och bara skölja och sen hoppas på det bästa . Det är snart dags för 1 års kalas och eget rum han ska ju såklart sova inne hos oss ett tag till eftersom att jag inte kan sova annars.. men vi har i alla fall börjat titta på tapeter , möbler lampor och annats mått och gott och återigen inser jag att den där miljonen skulle sitta fint inte för att jag tänkte inreda hans rum för en miljon utan för att man hittar så mycket annat man vill ha och sen inser man att allt man köpt i sina drömmar inte får plast och att man då behöver bygga ut vilket verkligen inte ingår i våran hushålls budget ..alltså därutav miljonen . Nu ropar sängen på mig alla sover det är faktiskt nästan bara jag ...... nej förlåt jag och grodan .. nej vänta .. och gubben ... och finemang uppe ... den där pyssla om sig själv stunden verkar ha flyttats till ett annat årtionde men va 17 har jag haft mustasch så här länge så vad gör ett tag till .. Sov gott mina vänner tack för att ni håller mitt humör uppe och helt enkelt för att ni finns <3

Inga kommentarer: