torsdag 18 augusti 2011

ozzy och bomber


Igår kväll när vi satt och åt så insåg jag verkligen hur härligt det är med en stor familj , stoj och stim , skratt och skrik blandat i en härlig melodisk kompott . Min stora lillebror var här med hela sin familj och så lilla pappa , det är rally dags på lördag och bilen ja låt oss säga att den inte var fullt funktionabel de är dock ett faktum som är ändrat nu, så vi åt tillsammans och spenderade i stort sett hela kvällen i varandras sällskap . Man tycker inte det var så länge sedan vi byggde kojor över hela allrummet hemma på Mariedalsgatan och nu sitter vi här med sambos , barn och hundar , underligt härligt hur livet kan bli .
Under några veckor , månader så har ju inte min sömn varit den bästa , men jag fattar det hör till småbarnslivet, det och Ica påsar under ögonen som inte går att bota med cellulit kräm oavsett vad det står i tidningen för allt som står i tidningarna är tydligen inte sant det ända som hände var att hela mitt ansikte vart att se ut som en ica påse eller som att jag hade påssjuka för att inte tala om smärtan åh vad det sved som att gnugga in lök i ögonen så u vet ni om ni får för ett att testa , men i natt så tänkte jag iaf att jag inte skulle sova alls , man hamnar i en ond cirkel där det inte är bra att sova men att inte sova inte heller är bra , så jag tänkte bedöva mina sinnen med att läsa Ozzy Osbournes självbiografi, lilla gubben fick dne i present och han garvade sig igenom hela boken så så hemskt dålig kan denju inte ha varit tänkte jag , det slutade självklart med att jag somnade och drömde en hiskelig mardröm om att jag var gift med Ozzy him self , kallsvettig vaknade jag och med paniken hägrande lyfte jag på täcket för att kolla vem det var som låg bredvid mig prisa gud vad lycklig jag vart när jag såg min lilla gubbes ansikte där under , att jag nästintill kastade mig över honom i ren och skär lättnad verkade han inte undra så mycket över heller utan tog min hand och mumlade något om att det blir bra lilla gumman , han är nog van vid mina stundtals konstiga drömmar , knappt hade jag släppt drömmen och börjat små rycka förens hela huset skakade till och en öronbedövande knall skar genom huvudet , först trodde jag att jag återigen drömde men när både Finemang och Grodan vaknade insåg jag att så var icke fallet , den ända som sov var gubben det måste vara en välsignelse att kunna sova så ostört jag är verkligen avundsjuk . Åska , en bomb jag har ingen aning det ända som hände efter det var att de började hällregna att klockan var runt halv 5 gjorde ju mig bara ännu mer påmind om att det snart var dags att stiga upp igen så nu sitter jag här och häver i mig kaffe i hopp om att kanske bli människa någon gång på eftermiddagen. Ikväll har vi en fotbollsmatch inbokad så regnet får jätte gärna hålla till någon annan stans ikväll .
Nu grymtar lilla Grodan dags för blöjbyte luktar det som .
Lev väl ..

Inga kommentarer: