fredag 5 augusti 2011

Paella och trasiga kedjor

Jag har noll karaktär har jag sagt det ? Godis är ju bara så gott . Det skulle sitta skyltar med mitt ansikte på i varenda liten by på 10 mils avstånd med ett stort kryss på är förbjuden att köpa gottis
Jag är hopplös jag kan bara inte låta bli i detta skrivande nu sitter jag och mumsar kola remmar , bara älskar . Så jag får väl skylla mig själv egentligen om benen dallrar 3 timmar efter det att jag klivit av studsmattan .
Vi var in till byn idag , skatboet behöver färgas och imorgon skall vi på kalas , utan barn , ingen ångest alls jag lovar , Finemang är hos sin pappa och lilla Grodan skall till morfar och ska vara borta hela långa natten känns jätte konstigt att vara helt utan barn kanske kan jag hitta några barn efter vägen att låna .... så jag tänkte i alla fall kolla på en ny klänning, jag som inte har 20 st redan minst, som passar min bruna runda kropp , hittar en underbart härligt halvlång i beige linnetyg så otroligt fin och tänkte den kan man ju ha lite när som , 500 kr sen halva priset PERFEKT då är den förbaskade dragkedjan trasig , jag blir så sur och nästan tårögd för det är inte ofta som jag verkligen hittar något som sitter bra bara så där , men jag hittade hårfärg i alla fall men med min tur idag så trillar säkert håret av när jag färgar det å andra sidan kanske Sinead o Connor looken är inne snart igen , funderar ärligt på att köpe mig en ONEPICE då behöver man ju inte bry sig väldans mycket bara och zippa upp och dra, misstänker dock att somliga i hushållet skulle protestera men det är väl det eller att gå naken ..
Vi såg faktiskt en kvinna i Rättvik på semestern som hade en rosa ONEPICE hon kan väl ha vart mellan 80 och döden kanske med 350 små bjäbbiga läskiga nakna hundar . En hund är inte en hund om den får plast i en handväska .
Semestern var helt otrolig , finemang stor njöt utav cab åkandet och att få bli iordning gjord i håret a la 50 tal tillsammans med lilla mormor.


Själv stod jag och fotade både dom och alla fina bilar på kvällen vart vi bjudna till ett par äkta Färnäsbor på Paella som gått kunde ha räckt till halva Kenya om vi inte vart så glupska vilket vi ju självklart var för det var ju så gott och enligt tradition skall vi nu upp dit varje år och äta denna paella härligt med sådana människor som bjuder till och ordnar saker . Dalarna är verkligen vackert på ett alldeles eget sätt , alla dessa små hus och vägar som kors och tvärs genom byarna man kan lätt gå vilse vilket vi fick erfara på natten när vi skulle hem det vart fel men rätt ändå och hem kom vi mätta och belåtna redo för nya äventyr. Veckan kan summeras som underbar och vi längtar redan till nästa år när vi skall upp igen då väntar även en ny tradition i alla fall för den här familjen nämligen dam rallyt , där man skall vara tidsenligt klädd från topp till tå , även under , hår och smink och naglar dvs rubb och stubb DET ser jag verkligen fram emot .
Lev väl sov gott ..

1 kommentar:

Linda Andersson sa...

För ett par helger sen när jag var förbi i Frövi så såg jag faktiskt två tjejer som hade varsin sån dära overall, leopardmönstrade var de båda två... Hrm... inte sååååå snyggt, nä inte ens lite snyggt var det.