måndag 7 november 2011

barnen

Jag förstår inte riktigt , människor sluter upp vill kämpa för något gemensamt men det slutar i person angrepp , små pikar , och en en vägs kommunikation där många människor slutat att lyssna , jag tänker såklart på den pågående debatten i våran Lilla hemma kommun Nora . Självklart ska vi föräldrar resa och upp tillsammans och visa vårat missnöje men vi måste även vara beredda på att vi inte kan både äta kakan och ha den kvar , jag har följt med stort intressen den massiva grupp på nätet
Vi som protesterar mot NEDSKÄRNINGEN inom skola/barnomsorgen i Nora Kommun!
Jag läser och tar in begrundar tänker efter . Så kommunen har sett till att sätta oss i en rejäl knipa ?! Säkert medvetet enligt många . Men tänk till lite det är allt jag begär , dessa människor har själva barn , varför skulle dom vilja göra det sämre för sina egen familj ? It makes no sense ! Det finns riktiga ide sprutare på sidan sånt gillar jag föräldrar som själva tänker till som inte tänker ser detta som jordens undergång som kommer med jätte bra idéer som känner att dom vill hjälpa till , vad gör dom andra då dom dissar den stackaren totalt . Jag fick förfrågan i helgen om jag skulle ned på demonstrationen nej sa jag jag tänker stanna hemma och ordna i min trädgård , tycker du det är viktigare än våra barn ? Nej självklart inte INGET är viktigare än våra barn men jag tänker inte stå med en grupp människor där flertalet inte är intresserade av något annat än att kasta skit , skrika fula obscena ord och inte alls vara tillmötes gående för det som den politiker som går dit ned tänker säga.!
Till min stora besvikelse läser jag några timmar senare om en mamma som beskriver just detta . Det gör ont i mitt hjärta att människor istället för att arbeta tillsammans arbetar mot varandra när alla egentligen vill göra det som är bäst för våra unga små . Ingen har sagt att det INTE kommer att bli tufft men jag personligen tänker förlita mig på att dom tänker göra det som dom anser är bäst . Demonstrationerna kommer att fortsätta varje lördag tills dess besparings beslutet är taget sen då om beslutet inte blir vad dom vill vilket det säkerligen inte kommer bli ! ?
Det värsta med alltihopa är ju barnen som vi skulle kämpa för tillsammans dom som lyssnar på oss vuxna , barn gör inte som vi säger dom gör som vi gör ! Ungdomar , barn som talar strunt om våra politiker strunt om människor på Facebook som dom inte ens känner bara för att dom har en åsikt , det är helt fel . Man ska alltid respektera andras åsikter lyssnar du på mig ska även jag lyssna på dig. Jag säger som jag har sagt hela tiden det är fantastiskt när människor sluter upp för en gemensam sak men min känsla är att detta har spårat ur och att det inte längre är våra barn som är i fokus utan vem gör det sämsta jobbet vem vi ska sparka, INTE HUR SKA VI SOM FÖRÄLDRAR KUNNA HJÄLPA TILL

4 kommentarer:

Annelie sa...

Härligt vännen, du har verkligen förstått detta och vågar stå för dina åsikter..
Du skriver så fantastiskt klokt och bra..
Detta tycker jag att du borde skicka in till NA..fler måste "ruskas" om för att landa.
Puss på dig <3

Hanna sa...

Tack så hemskt mycket det värmer alltid att få så fin respons <3

Anonym sa...

Hej! Mycket fint skrivet! Är förvånad över att du har så fint ordval, du måste vara lik farfar! Kram från farmor!!!!

Hanna sa...

Tack Farmor :-) kram