måndag 28 november 2011

Besök under filten


Där låg vi som två små klumpar tätt i hop slingrade , John Blund hade precis strött sömnkornen i våra ögon och jag befann mig på ett sånt där trevligt ställe där allt är rosa och fluffigt och man bajsar fjärilar , lång från osämja ,krig, ekonomi och annat tråkigt trist magont så plötsligt känner jag ett lätt tryck emot min arm , ett skrapande tassande ljud , jag halv vaknade lyssnade kände ja inte något ovanpå täcket ??!! Stilla låg jag och försökte lyssna allt var så tyst att jag inte ens tordes andas så plötsligt förflyttades den där lilla tyngden jag hade på armen upp emot mitt öra jag kisade försiktigt över kanten
SKRIIIIIIIIIIIIIIIIK PANIIIIK HELVETES FÖRBANNADE ÄCKEL PÄCKEL MUS
Täcket for all världens väg och musen med såklart , så här i efterhand kan jag ju tycka lite synd om den , den hade ju säkert inte förväntat sig att se min trötta gråa nuna under täckes kanten men hur som haver gjort var ju gjort så jakten tog bi där den slutade förra året med oss sittandes skakande tänder av rädsla för en ytte pytte mus och den som ligger säkert lika vettskrämd tryckandes någonstans där vi inte kunde finna den det vart inte så mycket sömn den natten för så fort jag somnade så tyckte jag minsann att jag kände hur den kröp på mig , idag 2 dagar senare har vi fortfarande inte funnit den men vi har hört den smyga omkring i taket han håller säkert stenkoll på oss och vill säkert inte att en liknande situation ska uppstå igen. Det värsta är ju att jag vill verkligen fånga den men samtidigt inte han kommer ju tillbaka till oss han kanske verkligen trivs här tänk om han har en liten mus familj gömd här hemma någonstans .. Vi har gjort ett halvhjärtat försök att sätta ut fällor men jag misstänker att han är alldeles för smart för att gå i dom. Vi kunde ju alltid skaffa oss en katt men det känns så grymt på något sätt att föda upp en kattunge för att ta livet att en liten mus?!
För första gången på flera dagar så ser vi solen idag riktigt härligt så vi ska försöka snabba oss på och komma ut på en promenad , frisk luft ja tack .
Våran lilla groda har blivit otroligt vältalig på senare dagar nu är det inte bara blo bli blabla utan även tisch tusch visch fascinerande undra vad han talar om egentligen ?! I lördags så var vi inne i storstaden för att finna lite julklappar till alla nära och kära och jag kan ärligt säga att from nu gör vi nog den via nätet istället HERREGUD har folk inget bättre för sig .. kö på kö och sen kö för att komma in i kö kön .. Liten fick i alla fall en ny liten leksak HUTLÖST dyrt är det dom borde skämmas som tar så dyrt betalt för bebis leksaker och ännu mera skäms på oss som föräldrar som faktiskt är så tokiga som köper det vi köpte en liten mobil som tutar när man trycker på knapparna och kan spela 3 melodier och som kan spela in en liten melodi eller ett meddelande till den lilla .. 199 pengar tog dom för den , lappen sa 159 men den var tydligen felmärkt för den var den rosa sorten som kostade 159 kr så nu får jag betala mera för att jag har en son ?! Suck jag orkade inte ens argumentera med biträdet för hon stirrade så stint på mig redan innan så jag log härligt stelt och räckte henne kortet vad jag sa inombords om henne och kedjan hon jobbade för tänker jag inte ens nedlåta mig själv till att yppa.
Nu har lilleman tröttnat ur på mamma REJÄLT jag lämnar er med ett leende mina vänner.
På återseende ..

Inga kommentarer: