onsdag 23 november 2011



Plötsligt står hon där och tittar på oss och jag kan inget annat känna en vördnad , hon slår lite med öronen , tar ett , tre , fem steg emot oss , vi är ju faktiskt i hennes skog , ungarna står stilla avvaktar väntar , tittar vad ska ske ? Så vänder hon sig om och traskar iväg in i skogen igen vi fick tillträde av henne men det var inte som så att jag inte kollade mig över axeln både en och 15 gånger under promenaden hua va skraj jag hade blitt om hon hade stått bakom mig helt plötsligt man kan säga vad man vill om älgar men på nära håll känns dom väldigt dinosaurie stora . När jag kollade mellan träden så kunde jag se hur hon stod och följde mig med blicken undra vad hon tänkte ?! Här ute på landet kan man gå uppför eller väldigt mycket uppför och det galna är att det aldrig går speciellt mycket nedför sist kära lillasyster var med sa hon att det var bra för " lilla" rumpen men jag vet inte jag föredrar att kunna andas normalt och kunna tala utan att stöta och frusta fram orden men jag får väl tro att det finns en vits med att gud skapade landskapet som han gjorde eller ska jag skylla på vägverket som sätter vägarna dumt ?
Jag berättade ju att jag inte längre tänkte köpa köpe bröd utan baka mitt eget bröd det har ju gått över förväntan bra , i alla fall när min make tog över själva bakandet jag har numer äran att paketera brödet i påsar en uppgift jag tar på största allvar
.
Ibland får jag sådana här riktiga snilleblixtar och tycker själv att dom är fantastiskt bra tills jag ska genomföra dom då kan det vara som så att jag inser att det inte kanske blir riktigt bra . Just nu har jag som projekt moss hjärtan gjorda av nät dessa ska alltså hänga som julprydnad i köks fönstret med lite fina band och annat krimskrams på , nu när det drar i hop sig mot jul och jag ser dom framför mig jag vet bara inte HUR jag ska få ihop dom . bild kommer på resultatet senare OM det blir något resultat ?!
I vanliga fall brukar hösten kännas ganska så lång och tråkig men i år är den fullspäckad men trivsliga aktiviteter allt från en mini weekend I Leksand med match till Idrottsgalan 2012 med hotell natt otroligt tusen tack till både svärmor med familj och svärfar med familj som gör detta för oss , kärlek till er . Naturligtvis innebär ju detta att nya gala kläder kommer att inhandlas , vi kommer även att sätta upp en skylt HÄR SITTER VI så ni inte missar oss när kameran sveper förbi .
Nu kallar plikten , dagens morgon promenad skall snart avklaras tyvärr i ett väldigt ruskigt väder men dock i ett väldigt trevligt sällskap.
Fridens liljor goda vänner

När en stjärna föds släcks en annan

Inga kommentarer: