fredag 16 juli 2010

Tvångssyndrom


Är det bara jag som lider av tvångs syndrom inför var ny dag ? Jag vet ingen som kan stressa ihjäl sig bokstavligt talat innan denne ens har kommit ur sängen . För innan mina fötter har landat på det i många fall iskalla golvet , som i dessa varma tropiska dagar är mycket välkommet så har jag inte bara planerat in allt jag skall göra utan tankemässigt redan gjort det , men gud va du är effektiv , att du orkar , va duktig du är .. Jag vill inte vara duktig jag vill bara sova ..jag vill bara gå upp och ta min kopp kaffe , glo lite på Tv , någon hjärndöd såpa och bara zappa bort hela förmiddagen , efter middagen skulle jag kunna tänka mig att ta en av alla mina 100 romaner som bara står och väntar på mig i bokhyllan och blänger lite förläget på mig varje gång jag passerar , varför köpte du oss för , någon som hade tänkt att läsa oss , bläddra i oss hade väl kunna få möjligheten istället ?
Med sorg i mitt hjärta passerar jag dom åter igen denna vackra soliga fredags morgon , här hade jag ju kunna stoppa mig själv och sagt att nej du gumma lilla i dag är en ny dag och idag SKA du slappa , istället för att slänga in en tvätt i tvättmaskinen , hänga in gårdagens tvätt i garderoben , dra en sväng med snabel draken , plocka ur diskmaskinen , kolla min meil , vattna alla blommor inne som ute och konstatera att jag idag borde rensa ur mitt växthus som ser ut som någon gammal inka stad gömd i grönska och inne i det ruvar ett gammalt spöke och allt detta på mindre än 1 timme .... men ... i morgon är en ny dag .. i morgon tänker jag nog förmodligen kanske vägra att ha tvångssyndrom ..

Inga kommentarer: