tisdag 6 juli 2010

Och Gud sade..


Varför hjälper inte gud mig att göra rätt val ? Den frågan fick jag i går kväll och mitt svar blev att .. det gör han , men han gör det på sitt sätt han ger oss styrka att klara av alla våra svåra motgångar och ger oss hjärtat att glädjas åt våra med gångar. Men varför inte bara ge mig det jag vill ha ? Varför inte bara göra så att människor slutar att kriga om han nu är Gud varför stoppar han dom inte ? Gud skapade människan inte krigen , krigen skapar vi människor , han prövar oss testar oss för att se hur starka vi är hur starka vi är i våran tro . Det är vi människor som har bestämt oss för att förgöra varandra och våran jord inte gud. Men gud förlåter ju alltid en syndare , nej det tror inte jag jag tror att människor missbrukar Guds tillit på det viset , dom begår en synd , blir förlåtna , begår en synd blir förlåtna men då skall man förstå och veta att det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta. Vi skall ju vara den större människan och vända andra kinden till vi skall värna om andra som vi vill att andra skall värna om oss , skulle människan välja att leva sitt liv så , skulle Gud inte gråta längre utan han skulle berika var människas liv med glädje och lycka precis så som vi förtjänar. Ingen människa är felfri så är heller inte Gud , ingen människa är perfekt så heller inte Gud men alla kan bli bättre.

Må du aldrig svika från sanning och rätt må du aldrig svika det löfte du gett

1 kommentar:

emma nilsson sa...

Så fint!! kom en tår när jag läste!!!