fredag 20 maj 2011


Så blir man idag ett år äldre , inget känns direkt annorlunda utan ungefär som igår det knakar och brakar när jag rör på mig , jag måste upp och kissa på nätterna ( trodde det skulle ge med sig när man kalvat )är virrig , glömmer saker etc , personligen känner jag mig inte en dag äldre än 15 på sin höjd men tyvärr talar bilden i spegeln om för mig att det faktumet inte riktigt stämmer men om man kisar och står en bit ifrån , ca 3 meter kanske , och man dimmar ner ljuset ja då skulle man kunna missta sig . Dom begynnande rynkorna syns åtminstone inte lika väl på behörigt avstånd.
Jag väcktes av min gulliga familj som sjöng för mig och med sig hade dom livets dryck , kaffe , tända ljus och ett paket med en alldeles ny bok den skall jag gotta mig i ikväll när resten av huset sover . Tösen hade skrivit en dikt om vad jag betydde för henne men innan hon läste upp den fick jag lova att inte tjuta , som ni kanske kan gissa bröt jag det löftet med råge redan innan hon öppnat munnen , hon suckade ljudligt men tog det nog som en komplimang och läste ändå.

" du är allt jag har , min kärlek till dig är så stor "

Värmer inte det en mors hjärta så säg ?! Fortsättningen på dikten behåller jag för mig själv dock .
Jag var tvungen att efter 3 veckor ställa mig på tå och kolla mig i spegeln , hur såg jag egentligen ut ?! Med illamåendet böljande i magen av nervositet insåg jag att rumpan sitter på plats möjligen lite större än vanligt , benen är inte kolosser längre utan bara stabbiga men dom ser ut som ben , magen , ja den är ju ett kapitel för sig själv men det är ju inte gigantisk längre i alla fall , liknar en pizza deg mer än ett sexpack dock men rom byggdes inte på en dag så jag får väl vara nöjd med det jag har.
Med andra ord skulle jag kunna lägga undan mamma byxorna MEN dom är ju sköna och plats finns det i dom att bara mysa runt , att ha saker som sitter tight ja det är inte riktigt läge för det ännu å somliga områden fortfarande kan ömma även fast även det har blivit mycket bättre och jag nu mera kan sitta ordentligt , göra nummer 2 utan att avlida mer än en gång tom att släppa gas går numera alldeles utmärkt ( om ni ville veta )
Nu måste jag göra nytta folket kommer strax .

Tack för alla gratulationer kram till er alla <3

Inga kommentarer: