lördag 28 maj 2011

Möss och zombies



I spegeln stirrar ett hålögt lik tillbaka på mig herregud och tack gode gud för smink för detta face kan skrämma livet ur dom redan döda det är jag helt tvärsäker på.
Att snoken rinner konstant och hela tiden och nu mera börjar anta den vackert röda färgen av irritation gör ju inte saken mycket bättre . Jag känner mig som en vandrande snorlobba. I förrgår gick jag med en väldigt bisarr och knepig doft i näsan jag tog det som ett förkylnings symtom men det visade sig att de var en kräka på min vänstra axel som spökade HUR HADE JA KUNNAT MISSA DET ?! Det som inte låg insmetat i tröjan ( en stickad cardigan ..mysigt ) hade kletat in sig i mitt hår , lärdom .. Ha inte stickade tröjor på dig och ha håret uppsatt och gå alltid , alltid , alltid med en spy trasa över axeln vid bärande av lilla grodan .
Var dag lär man sig något nytt . I natt fann jag mig stå vid byrån görandeS mat och jag hade absolut ingen aning om hur jag kom dit och när jag började tänka på det insåg jag att sonen faktiskt sov , han var inte ens i närheten utav att vara vaken men så fort jag la mig tillrätta och hade sjunkit in i min drömlösa vaken sömn vaknade han med ett illvrål och var akut hungrig
memo till mig själv LÅNGA PERSONER SKALL ICKE RESA SIG SNABBT
Stapplande lyckades jag i alla fall ta mig tillbaka till byrån , göra mat , ta med blöja , byta blöja ( denna gång med blöjan åt rätt håll ) och ge honom mat för att han sen lugnt , mätt och belåten skulle kunna somna in igen medan jag låg där med hjärtat slåendes i 390 , ögon stora som tefat och inte de minsta lilla trött eller över trött kanske ?! Va var det som hände ?!
Någonstans i mitt bakre huvud är jag skapligt avundsjuk på Finemang som är ute och scoutar sig hela helgen , slåss med mygg stora som jumbo jets, mysa vid brasan , paddla kanot ..
Det är verkligen inte lätt att bli småbarns förälder igen efter 11 år men vi kommer dit en dag i taget , för mig är det ett under att folk kan ha flera småttingar för en räcker gott och väl åt mig , jag menar hur hinner man med allt ? Mina dagar består utav tvätt tvätt och mera tvätt där i mellan diskar jag , dammsuger , städar plockar , vyssjar , sjunger , gungar , torkar , matar , byter .. ja ni fattar .. En stor eloge till er alla med MASSA avkommor .
Dagens 3:e kopp kaffe är nu intagen och om mitt braiga öra inte hör fel så är snart tvättmaskin nummer femti elva klar .
En smörgås så energi intaget inte sjunker för drastiskt och lite melodikryss så är vi snart på banan igen.

Igår lämnade lilla husmusen vårt hem för sista gången , han gick sitt öde till mötes med värdighet , skönt tänkte jag först nu är det över men så tittade jag på honom där han låg , alldeles kall , på sidan , och stel och mina ögon tårades , hormoner ?? Eller var det de faktum att han verkligen var borta som plötsligt slog mig , ingen mera musjakt ??
Han var en värdig motståndare och i detta hus skall det sjungas sånger om hans mod och historier skall berättas i årtionden från barn till barn till barn ...
R.I.P

Inga kommentarer: