onsdag 8 juni 2011

dunder och snus ..




Igår kväll trängde vi in oss allihopa i vårat lilla sovrum om det var varmt innan där inne så va det ju ingenting mot va det vart BASTU . Orsaken till detta kollektiv boende var såklart det extrema åskoväder som drog förbi oss i går fast ändå har jag på känn att vi klarade oss hyggligt bra ändå tack och lov , jag är som jag säkert påtalat tidigare inget större fantast av åska , jo på håll men när man knappt kan räkna till 2 elefanter då tycker inte jag att det är roligt längre .


Men vi överlevde även detta även fast jag ett tag var säker på att jag faktiskt skulle flyta bort i natt , men sitter inte byxorna lite lösare idag kanske eller är det de faktum att det är leggings som spökar samt önsketänkande . Jag försöker verkligen att vara cool och helt orädd när det dundrar och smäller precis ovanför huvudet för att inte föra över min egen rädsla på barnen men gud i himlen va urkass jag är på det , tyvärr alltså men så är det jag blir verkligen helt svett när de knastrar och smäller stup i ett . När vi skulle gå upp och lägga oss i går kväll gick lill tösen precis bakom mig och varje gång det blixtrade släppte hon allt hon ägde och höll för öronen , jag skulle då säga till henne att det är inget att vara rädd för och precis just då klövs himlen av en extremt bamse stor blixt som åtföljdes av en dunder knall och när jag öppnade ögonen satt vi båda två som två små skakande asplöv i hörnet på trappen .. Undra hur många terapi timmar jag kommer få betala åt henne i vuxen ålder för att hon skall bli av med sina tragiska åsk barndoms minnen ?!
Tösen är på väg till skolan i detta skrivande nu, jätte taggad inför dagens orientering och lilla grodan har somnat under sitt lilla djungel gym på golvet förmodligen den svalaste platsen i hela slottet .
När jag vart gravid vart jag aningens över ambitiös och skulle ju pysslig som jag är självklart göra min egen babybok till lilla killen och det gjorde jag desto sämre har det vart med skrivandet i den och nu är han ju snart 6 veckor och jag fick inse att jag har helt enkelt inte tid , så in på adlibris och vad ser mitt blåa öga jo dom har ju fantastiskt vackra baby böcker så jag tog 2 .. beslutsångest och nu har jag ÄNTLIGEN börjar på boken om lilla grodan jag inser sakta men säkert att jag lär sänka garden lite på min prestations nivå för jag hinner inte hur multifunktionell jag än är så räcker inte dygnets timmar till och ärligt talat så har jag bättre saker för mig än att stressa runt med snabel draken och dess polare golvmoppen och damm trasan.
Nu väntar en stor kopp kaffe i min jätte fina mugg som jag fick av mina goa ungar på morsdag MY MOM IS GREAT sen skall även jag krypa ner under djungel gymmet och mysa lite med grodan innan dagen börjar.

Inga kommentarer: