söndag 5 juni 2011

det putar ut


I våran trädgård har ogräset liksom tagit över så nu bestämde vi oss för att nog är nog och att det var dags att ta tillbaka trädgården det ser nu etter ännu värre ut än vad det gjorde från första början men .. jag har en vision .. det är bara en liten bit kvar till dess .
Att man måste slåss med 2 miljoner blodsugande mygg under tiden gör ju inte saken bättre , i natt trodde jag allvarligt talat att jag kliat mig in till benet på benet men tydligen skrapade jag bara på ytan , i morgon måste dock en ny bite off inhandlas , jag vet inte om man skall smörja in hela kroppen med det , hur hälsosamt kan det vara liksom men va 17 somliga röker , jag missbrukar bite off ..
Lilla grodan sover dock som en stock om nätterna och verkar inte bry sig om att lilla mamma hoppar omkring och försöker klia sig mot varenda dörrpost som finns i hela huset , känner mig som en stor björn , nästan lika hårig i alla fall men på riktigt vem orkar hålla ordning på benen i denna värme dom får vara lite fluffiga det är ju inte direkt så att jag har tänkt att springa omkring i bikini i alla fall dom kommande månaderna såvida jag inte hittar en bikini som drar in där det putar ut och gömmer sånt som trillar över kanten ..? och vem vet lite extra fluff kanske håller myggen from hell borta ?
I går hittade jag årets första fästing och inte vart som helst utan på mig , fast biten i min arm ÄCKLIGA LILLA KRYP vad gör dom för nytta egentligen ,? Han dog hur som haver en plågsam död med hjälp av mitt skavsårs plåster som suttit på hela dagen och säkert luktade mumma .. sen dess har jag tyckt att det har krypit i varenda liten vrå på min kropp , inbillning såklart , men säker kan man aldrig vara .
I början på veckan hade det fastnat ett hårstrå i mitt bh band , de orsakade panik självklart för jag fick ju för mig att det var en spindel som kröp på min rygg och som var ute efter hämnd , Lilla grodan låg i min famn så jag såg ingen annan utväg än att ställa mig med ryggen mot väggen och krossa det lilla livet , lagom nöjd över min insats fick jag bita i det sura äpplet så fort jag började röra på mig för då började det ju att "krypa" igen , så in på toa och av med alla kläder , TOMT inget , zipp , nada .. MEN så fort kläderna åkte på kom det tillbaka , det tog mig en stund att hitta det lilla hårstrået och då hade jag redan bestämt mig för att det inte längre var bara en spindel utan minst 5 och dom alla gjorde detta bara för att jäklas med mig .
Vi har inte bara bestämt oss för att ta tag i trädgården utan även i badrummet på nedervåningen , även den liknar en vildvuxen trädgård eller något sådant , tyvärr har vi inte dom medel som behövs för att göra allt vi vill just nu så lite ny färg på väggarna och vips ett helt nytt badrum vaknade till liv , det är dock långt i från klart men en bit på väg . Tänk vad mycket energi man kan lyckas uppbåda bara så där , här har man fått seta i flera månader och bara titta och knappt släppa en fis för att de kunde sätta i gång en förlossning så nu vill man tydligen göra allt , vi är inte riktigt överens min kropp och jag , personligen är jag fortfarande kvar på soffliggar stadiet så det blir livliga diskussioner mellan oss på en daglig basis .
Grodan bara växer och växer och toppar snart 5 kg och betänk då att somliga föder så stora barn , tack och lov verkar dom inte bli större än runt 3 kg i mig , bådar gott OM jag i framtiden får för mig att jag skulle vilja göra om detta jag betonar OM ..igen .. Fast .. när man tittar på barnen ..när dom sover så kan jag ärligt erkänna att jag skulle kunna tänka mig ett helt fotbolls lag men så vaknar dom .. och ja ..då räcker det med 2 ..
Två perfekta ungar med 10 fingrar , 10 tår och en envishet som kan få hin hole him self att gå bet .. DET gott folk är mina stolt heter det
Jag bjuder er god Afton gott folk nu skall jag lägga mig och drömma om mina fina köks stolar som vare sig är hämtade eller betalda ännu men .. dom är mina .. och dom är fina och viktigast av allt dom är gjorda för oss med STORA RÖVAR

Inga kommentarer: