torsdag 30 juni 2011

skitsnack ..



Efter alldeles för många koppar java är det bara att inse fakta , zombie tillståndet är här för att stanna OCH mycket kaffe kan verkligen inte vara bra för magen. Trött och virrig som jag är kan man ibland tycka att jag utgör en fara för allmänheten , runt 08.00 idag upptäckte jag att jag kokade nappflaskor för fulla muggar undra om dom kokat sen vi gått upp vid 07.00 , ja hur som är dom väl i alla fall rena nu det är ju alltid något. Men jag tror att jag inte skall ge mig ut på några större äventyr idag möjligen till soptunnan med sopor men thats it inte längre lilla grodans joller säger mig att även han tycker det är en bra ide inser han redan nu vad för slags mamma han har fått ??
Jag sitter i ren förtvivlan och letar badkläder men ingen bh tycks hålla mig och väninnorna på plats sen kan jag med handen på hjärtat säga att bad inte står överst på min heta lista i sommar risken är väl att ungarna ber mig hoppa i vattnet så dom kan åka på mina svallvågor fast å andra sidan kan man kanske ta betalt för det , dryga ut semester kassan lite ?! Brallorna var väl inte så svåra att hitta , jag tog det högsta och bredaste jag kunde hitta som man kan stoppa in magen i . Det är märkligt vid stående läge är den hanterbar vid sittande läge är den överallt det är väl bara att inse fakta att man inte är 18 längre , kroppen kommer inte på något magiskt sätt bara dra i hop sig helt plötsligt utan tyvärr inser jag att de säkert kommer krävas en hel del blod svett och tårar MEN det får bli till en annan sommar ett annat år , årtionde.
Om en vecka är det dags för sommarens stora event nämligen power big meet i Västerås , klänningen är klar och jag kommer i den klapp på axeln till mig men det var på fisens mosse så att säga nu återstår bara det stora eldprovet ombesiktning av buicken , bita på naglarna och få ränn skita va nervös jag är TÄNK OM den inte blir godkänd va i hela världen gör vi då ? Lilla grodan skall vara hos sin farmor hela dagen lång hur skall det gå för lilla mig då ? Han kommer ju att ha det jätte bra men jag vet inte om JAG är mogen att lämna honom en hel dag ännu , va knäpp man är och så sitter man och önskar ibland att man hade BARA en dag för sig själv så man hann med något men när vi åker till classic car week i Rättvik då blir han med i full raggar mundering som han äntligen växt i( om han växer i denna fart växer han snart om sin stora syster ) ruffiga jeans och rutig skjorta UR SÖTT fast då skall vi glida runt i en röd cab så då är det andra kläder som gäller tyvärr erkänner jag att den kjolen knappast går över mina knän i dagens läge och jag tror att den krympt när den legat i garderoben den måste ha blivit fuktig eller något för jag vill ha för mig att jag kunde ha den förra våren men jag kan ju inbilla mig eller helt enkelt komma i håg fel.
Innan vi fick våran lilla groda så kunde jag irritera mig på alla mina ny förlösta väninnor som bara talade blöjor bajs och spyor nu inser jag till mitt stora förtret att jag och gubben blivit precis likadana , vi smsar tom till varandra när lilla grodan bajsat mängd färg lukt och konsistens . Vi ligger bredvid honom på golvet och jollrar och råkar de ringa någon stackare så möts dom av bebis talande vuxna människor som tycker att allt ÄR SÅÅÅ GULLIGT OCH JOLIGT tösen är mäkta road av vårat nya sätt att tala . Spyor är en stor del av våran vardag då han kräks en del vem har fått den största spyan på sig är en tävling vi myntade för flera veckor sedan och trots att gubben jobbar ca 8+ om dagen så leder han nog stort ändå. Så jag vill härmed be om ursäkt om jag himlat med ögonen åt er eller verkat frånvarande eller ointresserad för gott folk BAJS ÄR KUL
Nu har lilla grodan vaknat från en av sina dagliga power naps och min uppmärksamhet går nu till honom istället för till er kära vänner .
Ha en underbar helg , vi har dop framför oss , lilla tjejen laddar inför fotbolls VM med fotbolls laget , alltså dom skall sitta hemma hos coachen och kolla på VM inte åka till Tyskland DET hade lilla mamma nog inte riktigt varit mogen för ännu, SPÄNNANDE men först en myskväll med god mat och massa massa massa godis .. beach 2015 ?!

Inga kommentarer: