tisdag 21 juni 2011

midsommar och könsbyte



Midsommar närmar sig med stormsteg och enligt väderprognosen så behöver man ju knappast oroa sig över vad man skall ha på sig för regnkläder verkar vara det som funkar det är det nya "inne" som ungdomarna säger . Ibland så önskar jag att jag vore karl , håll i tankarna nu innan ni susar iväg , just för att dom verkar ha de så himla enkelt , på med en tischa och ett par blå i med lite gegga i håret så är dom redo för avfärd , en annan har ju minst 1 timme innan man ens har kommit till klädes biten. Sen såklart för att dom kan kissa vart som , jag tror det är psykiskt för mig i alla fall men så fort jag sätter mig i bilen blir jag akut kissnödig BARA för att jag vet att det är i stort sett omöjligt att kissa åtminstone just då och för att inte glömma alla dom gånger man är på rally eller vi är på jakt , en karl kan dra ned gylfen och släppa ut ormen i det fria VI flickor måste gå en halvmil för att hitta ett safe place att sitta på överhuvudtaget , där ingen kan se oss och där de inte finns risk för att något läskigt kryper upp i några tillfälligt luftade hål. Vintertid är det mest psykisk påfrestande årstid att vara ute i det fria , först pulsa halv milen i midje djup snö sen släppa ut skinkorna i den iskalla snön som hur mycket man än skuffar undan den till slut i alla fall hamnar innanför termobyxorna när man skall dra upp dom nej suck bevare mig väl men vem står inte där redo att åka , alltid redo som scouterna säger , med ett leende på läpparna varje gång det är dags , jo jag , kanske man kan sätta in en tillfällig kateter ?!
Idag väntar trädgården på mina icke gröna fingrar men att rensa ogräs kan tom en så inkompetent trädgårds tomte som jag göra , dom säger att oxar föds med gröna fingrar men gud måste ha missat den biten när han tillverkade mig för gräs ja det är gräs och allt som jag inte TYCKER skall sitta i rabatten åker OAVSETT om det är en sällsynt blomma eller ej , hur skall jag kunna veta ?! Jag har ju haft stora blåa JÄTTE FINA blommor suttit i en av alla rabatter och de visade sig pinsamt nog vara just ogräs .. men det va fint i alla fall nu har dom fått skaffa eget boende utanför tomtgränsen , ser ut som ett blått hav jätte fint verkligen ..
Lilla grodan växer och börjar bli stora killen i morse la han en av sina berömda kast kräkor men då var vi minsann super snabba jag och tösen och stoppade den innan den hamnade överallt det vi inte hade räknat med var att han skulle nysa DET var något nytt , ungen spottar värre än en lama vill jag lova . Ni kan säkert förstå att de hamnade om inte överallt så i alla fall i hela mitt ansikte och framsida men varje dag lär vi oss något nytt så tills i morgon är vi redo för även den , gas mask och svart sopsäck är något jag allvarligt funderar på att börja ha på mig , i alla fall sopsäcken tänk va enkelt bara svabba av med trasan och poff puts väck.
Plankan i 30 sekunder sägs vara bra om man vill trimma den vilande kroppen , så i går fick vi för oss att lägga in den i vårat strikta tränings schema , vilken tok det var som kom på att man skulle stå i 30 sekunder lär jag väl aldrig få veta men vi nöjer oss hur som haver med 10 sekunder TILL ATT BÖRJA MED .. sen skall nog 6 packet vara inom räckhåll inom en säg 10 års period .. man skall inte stressa fram saker ..
Simma lugnt mina vänner .. nu vänta en bajsblöja på att bli bytt

Inga kommentarer: