söndag 12 juni 2011

nybliven fotbollsmamma


Fotbolls mamma .. inte curling mamma utan fotbolls mamma ganska nybliven sådan men jag känner att jag har fallit lätt in i min nya roll. I går var det dags för tösens allra första fotbollsmatch , fotboll är inte min grej alls om jag skall lägga handen på bibeln jag vet i ärlighetens namn inte ens vad offside är tur för mig är dock att våra töser inte kör med det men när min tös vart tillsagd att snart är det din tur och jag såg hur hon laddade upp sig , siktade in sig på den hon skulle byta med när dom möts på planen high 5 :ar dom varandra och sen är hennes första match i full fart vart jag inte då lite tårögd så säg , för där springer min lilla tjej i full match mundering och är bara så duktig och helt plötsligt finner jag mig själv stå vid mittlinjen ( heter det så ? ) och skrika och heja för fulla muggar , kan ju meddela redan nu att domaren fatta ju ingenting *ler* ... enligt mig som är ett sånt fullbordat fotbolls proffs. Matchen slutade med en förlust , men va 17 dom var ju jätte duktiga , hela vägen hem talade vi bresida , linjer , domar misstag och snygga mål och när vi gick och la oss var drömmen om att bli fotbollsproffs ett faktum för hela familjen .
Idag har dagen dock inte gått i fotbollens tecken utan mera i tvättens tecken alltså back till vardagen , vi han dock med ett litet mysigt morgon besök hos min lilla pappa och vad ser jag när jag kliver innanför dörren jo att min minsta lillebror har växt om mig , jag bad dom naturligtvis att sluta mata honom , någon måtta får det lov att vara men nej det ville dom inte så jag får helt enkelt finna mig i att nu och för alltid vara kortast i syskon skaran .
I morgon är det måndag igen , första dagen på sommarlovet och jag skall upp på studsmattan för första gången sen efter förlossningen , min förhoppning är att jag inte skall springa läck , man kanske borde vänta tills det regnar ute så kvittar ju det blöta ?! Jag tycker jag har vart duktig med knipandet ändå är jag livrädd varje gång jag nyser .. tänk om . Är man gravid får man väl skylla på tidig vattenavgång DET är ju lite svårt nu när jag har den inneboende liggandes på armen . Övning ger färdighet säger dom ju så i morgon är det upp till bevis sen kan de ju aldrig skada att försöka skaka runt på fläsket i 20 minuter varje dag på den där grejen så att man någon gång kan bli att se ut som folk igen jag menar det är inte roligt att peta på låret och det 10 minuter senare fortfarande rör på sig , en sak är i alla fall jätte säker bränt fläsk ser bättre ut än vitt fläsk så jag jobbar ihärdigt på en solbränna BAKOM min jätte stora buske ( syren häcken för er som undrar vilken buske jag menar ) och en ny hålla in bikini a la 50 tals modell med super hög midja ligger i ett paket på väg till mig i detta nu , hoppas jag.
Jag och lilla grodan har börjat att power nappa lite då och då , otroligt effektivt jag känner hur jag blir mindre och mindre folk ilsken och banne mig i går vart klockan faktiskt långt efter 20.00 innan jag fick grus i ögonen rekommenderas starkt , hans power nappar är dock aningens längre än mina si så där 1-2 timmar .
Nu väntar en härlig dusch en ny tvättad pyjamas , sängen är ny bäddad den likaså dvs spy fri än så länge , Dan Browns den förlorade symbolen ligger bredvid sängen likt en trogen hund och väntar på att bli läst .
Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa ..

Inga kommentarer: