söndag 20 juni 2010

I min själ finns det en längtan


I min själ bor det en längtan i mitt hjärta bor det en sorg ,ännu en ny dag med nya tester , varje dag ser jag nya människor som går i väntans tider , varje dag läser jag i tidningen om människor som lämnar sina barn i soptunnor , lämnar bort sina barn för att dom inte anser sig vilja ha barn .. MEN HERREGUD GE DOM TILL OSS. Mitt inre skriker i avsky och ur mina ögon tränger det tårar av sorg . Gårdagens ÄL test var återigen negativt , sömnen är något för dom lyckliga för i min värld infinner de sig inte längre , mina sömn består av mardrömmar om tester , provtagningar och att bli lämnad i ensamhet . Jag har aldrig gjort något ont , jag har aldrig ljugit , stulit eller begått några andra brott enligt dom 10 budorden , varför skall jag då straffas ? Du är så underbar med din varma famn och dina mjuka ögon och dina lena ord , det kommer min vän det tar bara lite tid, min käresta gråt inte.. Men hur skall jag kunna hålla tillbaka min sorg , när jag för var dag som går blir äldre när det för var dag tar en bit till av mitt hopp om att återigen få bli mamma. Jag har den underbaraste ängeln av dom alla , hon är mitt liv min luft men henne önskan är så stor att få bli läraren , den som visar hur man hoppar högst och längst . Den som sitter och läser sagoböcker för den lille och tar med den till den där hemliga underbara världen som vi vuxna för längesedan tycks ha glömt. Hur skall jag kunna förklara för henne att min längtan är lika stor , våran längtan är lika stor , det bara går inte just nu , när jag själv inte förstår vad det är som är fel . Jag fick en plast ros med orden .. denna håller för evigt precis som våran kärlek . Det värmer ett brustet hjärta att veta .. att vad som än händer kommer jag att ha dig och våran älskade blåögda Tös.

Inga kommentarer: