fredag 18 juni 2010


regnet det bara öser ner .. åskan gick över bergen inatt , den mullrade rullande över våran vackra ängar , hotande , frustande och pustande i mitt stilla sinne undrade jag vad Tor var upprörd över denna gång. En gång för länge sedan när min tös var precis nyfödd , nästan , så gick det 3 olika åskoväder över den lilla by jag då bodde i ,det blixtrade från alla håll och small egentligen innan det hade blinkat , så höll det på under hela natten och i många år hette det att det hade vart den värsta natten i manna minne men för mig var det bara ännu ett bevis på hur fantastiskt underbart våran naturs spel kan vara , jag har all världens respekt för åska men detta spel var så oerhört vackert så tårarna rann nedför mina kinder. Så tillsammans med mitt underbara lilla knyte kröp jag uppi min gamla slitna läderlapps fåtölj och följde skådespelet på tryggt avstånd med samma tanke som i natt , vad är det som har gjort Tor så upprörd , ett krig , en gammal kärlek ? och den natten var första gången av många som min dotter fick höra sagan om Valhalla.

2 kommentarer:

karin sa...

kommer ihåg den natten sommaren 01

Hanna sa...

Inte lätt att glömma eller hur , vackert och skrämmande på en och samma gång .