söndag 19 december 2010



Det har alltså fallit näst in till 50 cm snö i natt , såklart jätte härligt men väldigt opraktiskt för en annan, alla som använder rullatorer , barnvagnar , bilar etc etc listan kan göras lång . Nu tycker ni att jag gnäller NEJ det gör jag inte jag bara påtalar det faktum att det fallit väldigt mycket snö och det gärna får sluta med nu NU , att det ligger en bit besvikelse och lite tycka synd om känsla bakom det hela behöver jag väl egentligen inte betona , för i år kan jag nu nämligen inte åka vare sig bräda eller pulka . Jag har i flera dagar försökt att erinra mig känslan av hur det kändes när jag kraschade i Trysil för en herran massa år sedan bara för att göra längtan lite mindre men eftersom att jag lider av självplågeri på onormal nivå blir längtan bara större. Tefatet ligger i snödrivan utanför ytterdörren och hånar mig varje gång jag går förbi den , åk på mig väser den , åk på mig men ja idds inte TÄNK OM det skulle gå snett , nej ve och fy jag får väl bege mig in till stan och shoppa bort längtan , för nu.
I förrgår var det dags för den fruktade Blutsaften , den lilla rackaren skall hjälpa mig att få upp järnvärdet , då det tydligen är "lite" dåligt , det samt blodpudding , nyponsoppa , apelsiner , broccoli , perislja mm. Järntabletter är alltså inget för mig om ni undrar , jag föredrar mig bajs, bajs bart inte uppstoppat , det är liksom onaturligt. Så en hutt varje morgon på ca 20 ml en halvtimme före intag av föda , inga problem ..JO DET ÄR DET för det smakar fruktansvärt och smaken går inte bort någonsin den etsar sig fast i emaljen på tänderna , i gommen , halsen överallt och som om det inte var nog så luktar den hemskt illa kan dom inte göra saker goda istället eller åtminstone mindre äckliga ? Jag försöker att lösa det med ett djupt andetag och en slurk nyponsoppa efteråt samt inte andas på ett par timmar för att slippa känna smaken , ärligt det är så illa så tunga krullar sig långt bak i ändtarmen MEN det är för min skull och avkommans , alltså för något bra .
Sökandet efter jul klänning fortsätter , tänk att det skall vara så svårt ? Passar den där så passar den inte här och dom där jädra sakerna som står rätt ut är inte till någon hjälp alls , man kanske skulle pröva att linda in dom ? Kan bli samma syndrom som jag genom led förra nyår då jag hade en sådan underbart söt klänning som satt som gjuten , verkligen , problemet var bara att jag aldrig prövade att sitta i den , GÖR DET FLICKOR , provsitt alltid klänningar , annars kan blåa läppar och andning problematik uppstå , tro mig jag börjar förstå hur damerna på 17-1800 talet kände sig med sina korsetter . Inte trevligt men genomför bart .
Jakten fortsätter med andra ord .
Nu har traktorn tystnat utanför vilket förmodligen innebär att gubben är klar med dagens bort plogning av snö , är jag glad att jag slipper hand ploga bort all snö ? De kan ni hoppa upp och sätta er på.
Jag ber att få citera Bert Ljung
Tack och hej leverpastej

Inga kommentarer: