onsdag 22 december 2010

Vampyrer och minus grader


Igår var det dags att lämna blod igen , otroligt rar och trevlig kvinna som tog mitt värdefulla blod , men det är ju så dom jobbar , vampyrerna , för att få lite extra så råkade hon ju ta fel rör också , skyll på det du , jag har genomskådat er för längesedan och inte kunde hon ge mig ett muntert besked heller utan säger istället att
" ja om 4 veckor får du komma tillbaka " det är nästan så man ser ögonen glimma och tänderna växa när hon säger detta. Blodvärdet sjunker likaså ditt blodtryck , så vi vill hålla lite koll på det ( hörde jag satan skratta i bakgrunden när hon sa det eller hallucinerade jag bara ? )
Foglossningen har ju varit ett faktum länge , nu försöker jag mera tänka positivt att det är ju BARA ca 15-16 veckor kvar ...bara .. yes , för det är ju så underbart härligt.
Jag har ju varit otroligt blåögd( ja mer än vanligt ) vad det gäller mina tunikor att jag skall kunna ha dom i stort sett hela graviditeten , igår fick jag återigen lägga undan 3 solklara favoriter så jag får nog se sanningen i vitögat och åka in och handla nya kläder åh så trist ... och detta är då inte för att magen växer ..nej det är mina vänner högre upp
Nu kommer jag att säga något jag aldrig trodde jag skulle säga , skriva , jag kollade på Jul med Ernst i går , helt frivilligt , utan hot eller något och tyvärr måste jag även medge att juldukningen vart otroligt mysig så mysig så att jag nu känner mig tvungen att åka och handla så jag kan duka upp bordet på juldagen , jag har ju dock inte råd att åka till Wien som somliga andra så jag får väl nöja mig med lilla city hemma.
I morgon så är det äntligen jul lov , så lilla tösen och jag skall baka julgodis vilket säkerligen slutar med att vi får köpa vårat julgodis på affären , jag har väl berättat att jag absolut är urkass på att baka ? Explosions risk föreligger när jag är i farten men vi skall satsa helhjärtat har vi sagt så håll alla tummar ni har .
Nej nu skall jag ta och sätta på mig ett par extra sockor , koka lite varm choklad , och sätta mig ner med lilla gubben en stund , hans lilla blåa bil startar inte idag så jag har hittills fått njuta av hans sällskap i en hel timme extra , detta skall ta tillvara på , morgon mys , inte något vi är direkt bortskämda med .
Sibirien har ju flyttat hit och vi kan nu "stoltsera" med - 28 , UNDERBART nu när man sätter näsan utanför dörren är det inte bara snorkråkorna som fryser till is utan allt som inte är täckt med tyg. Så dagen en dag ute tänker jag bojkotta idag.
Julfrid till er alla trogna läsare ... och kom i håg slicka INTE på stolpar eller annat som finns utomhus idag .

Inga kommentarer: