måndag 6 december 2010

Överfull blåsa och massa hormoner


Vi begav oss alltså in till den stora staden i lördags fulla med förhoppningar om att bli klara med alla julklappar . Det började helt underbart med bilkö INNAN vi ens kommit ut till Marieberg , väl framme insåg vi att det där med att handla kläder via nätet INTE är över reklamerat på något vis ,med andra ord satte vi inte våra sko sulor på marieberg köpcentrum i helgen utan nöjde oss med dom runt omkring liggande affärerna. Vi hade , trodde vi , fullkoll på vad alla skulle ha men väl inne på Rusta så va ju just den varan såklart slut vilket ledde till diverse diskussioner om vad vi nu skulle hitta på tills lill tösen kom med den bästa lösningen , vi skiter i julen och drar utomlands , tack gullet det hade vart underbart . Blåsan började göra sig påmind och där försvann även koncentrationen , det är väl märkligt hur plötsligt kissnödig man bli nuförtiden hade det vart INNAN jag vart gravid hade jag hållit mig men nu med en liten studs boll som far runt där inne törs 17 göra det heller så med svett pärlor i pannan och en djup bön om att den lilla avkomman inte skulle göra några större utsvävningar där inne begav vi oss till den 15 meter långa kön , självklart hamnade vi i den sakt gående kön med jul vikarier som aldrig sett en kort läsare och som var tvungna att ropa ut i högtalarn så fort en ny vara lades upp på bandet
- ljusnät pris någon , röd tomteluva , pris någon ?
Tugga tugga på tugg gummit , blåsa lite bubblor , säga något i stil med
- ah men liksom jag vet inte typ bah .. och dessutom lägga av ett irriterande högljutt skärande skratt men endast bokstäverna hä hä hä hä ..
Att hon fick onda blickar utav mig när vi väl kom fram led hon säkert inte ont utav , detta hade i normala fall inte stört mig men med en överfull blåsa och hormoner som förmodligen hoppade ur både öron och näsa orkade jag inte vara civiliserad nog .
Så jakten på den försvunna toaletten tog sin början Toys R us hade en toalett talade en vänlig dam om för mig inne på Låg pris magasinet , då tänkte jag att de ger jag blanka *** i jag tar en rulle och sätter mig i snödrivan utanför , troligtvis hade varken dom andra jul handlarna eller polisen uppskattat detta tilltag så jag höll god min och blåsa. Med små kramp aktiga steg tog vi oss igenom låg pris och fick till allas förvåning med oss allt vi skulle , kastade oss i bilen och drog vidare till biltema , kön UTANFÖR toys r us sa mig att det inte var värt en chansning ens att gå in så en bön till och färden fortsatte jag kan säga att när jag väl fick slå ner min kritvita rumpa på toaletten inne på biltema kom det tårar av ren och skär lycka. Tänk att så lite kan vara värt så mycket . Vidare mot Coop och såklart en lång bil kö till, för att inhandla ost , kex , glögg , pepparkakor , lusse bullar sen ÄNTLIGEN hem. Man blir folk skygg efter en sådan dag där är bara så , att trängas med folk är inte riktigt min grej längre , jag tycker om att gå och små shoppa i lugn och ro , kan det vara ålders relaterat ?
Magen är ju äntligen här nu , tänker på att det är lite roligt hur alla säger att det är så gulligt och så fint hade jag inte vart gravid och fått mage hade det hetat något helt annat dock .. men eftersom jag är som jag är tar jag tacksamt emot alla komplimanger jag får och lapar i mig dom och njuter i fulla drag utav att få bli stor och ... större ?
Igår var vi på tårtkalas min mycket nära och kära väninnas son fyllde 1 år , tänk vad tiden går fort , detta innebar ju såklart en full redovisning av hur det hela gick till , när vildingen kom till världen , är det något man aldrig tröttnar på så är det väl att tala om just det , hur det gick till , vem var snabbast , vem hade ondast , vem dog nästan , vem skrek mest på sköterskorna , vad gjorde gubbarna etc
Min första tog ca 6 timmar ( allt som allt ), igång satt efter att ha gått 10 dagar över utsatt leverans tid , ingen bedövning , jag bad en gång sköterskan om att hon skulle ta nattduksbordet och slå mig i huvudet med det - nej , sa hon tveksamt det kan ja ju inte göra då kan du ju dö ...
- ja men herregud människa vad tror du är meningen då fick hon till svar.
Så här i efterhand är jag ju ganska så tacksam över att hon inte gjorde som jag sa..
Det var vad jag kallar för en skrik och panik förlossning , denna gång tänker jag bara skrika inte ha panik ni kan ju gärna önska mig lycka till med det , speciellt vid själva utdrivnings skedet när det känns som om att man skiter ut en jordglob ur fel hål...
och med den trevliga bilden på näthinnan lämnar jag er för idag , yogan väntar , idag skall jag andas .. säger dom ..

Inga kommentarer: