lördag 11 december 2010

sömnigt julbord med extra stora påsar



Jag har ju alltid ansett att det där med sömn är något som är över reklamerat och egentligen helt onödigt .. så hade jag skrivit OM jag verkligen hade tyckt det nu är ju jag mer än sådan person som behöver sova minst 8 timmar per dygn annars uppstår en viss kinkighet från min sida som inte är vare sig trevlig eller direkt mogen , även en viss aggressiv inställning till omvärlden kan förekomma . Eftersom att jag nuförtiden spenderar mera tid vaken ..eller iaf med ögonen öppna har jag funnit att jag har blivit en riktig bitter , kvinna ? emellanåt , vissa dagar . Detta är något jag brukar dryfta med min kära väninna Minna , tokigt nog lider hon av samma syndrom , det kan vi väl kalla det för , men vi har i alla fall kommit fram till att det vissa dagar , inte alla , långt i från men vissa dagar kan vara som så att vi helt enkelt får be om ursäkt för vårat uppförande. Hennes sömnbrist är dock en orsak till följd av en alltför vaken son , min är , full blåsa , foglossning , drömmar , mera överfulla blåsor , kramp i lilltån , sammandragningar , sen drag i övre delen av stor tån och självklart sist men inte minst mera urin. Är det då så konstigt att man blir bara lite sur ? lätt irriterad ? sen är ju jag som en socker hög ekorre på dagarna och kan för allt i hela världen inte slappna av förens hela familjen är hemma. Men gud vet att jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har Minna som förstår min sk bitterhet...
Ikväll är det dags för årets första julbord och det innebär att jag MÅSTE hålla mig vaken till efter 20.00 minst. Jag gjorde tidigare idag ett tappert försök till att sminka över mina gigantiska påsar under ögonen , jag ser det så här , dom är i alla fall inte svarta längre , nu ser det bara ut som om jag har fått en massa extra skinn under ögonen , kan man skylla det på graviditets bieffekt?
Det finns ju strumpbyxor som " håller " in vårat extra skinn varför kan det inte finnas smink som gör det samma ? Ny affärsidé kanske ?
Läste förut idag om dom 10 värsta farhågorna som vi kvinnor har inför våra förlossningar tänkte ta upp några
1 att vi skall göra eller säga något dumt till våran andra hälft .. okay men är inte det befogat då , dom är ju faktiskt en bidragande orsak till att vi ligger där
2 att man skall bajsa på sig .. försök att bry er om det när ni ligger där
3 att man inte skall ha hunnit raka sig .. personligen tänkte jag styla mitt underliv någon eller några veckor innan beräknad nedkomst för att slippa att bli generad över det .. tänkte mig ett stjärna , guld glittrande ... eller hur.. vem 17 bryr sig , tänk så här dom flesta har jobbat där sen 70-talet , hårigt är bara förnamnet
4 att det skall göra ont ..MEN HERREGUD det är väl klart som .. att det gör ont, hur tänker ni , en unge skall ut genom ett hål som inte är så hemskt stort i vanliga fall, smärta är ett oundvikligt inslag
Med dom meningarna lämnar jag er för ikväll det dags att ta på sig resten av själva utstyrseln och sätta lite färg på kinderna.
Lev länge och väl alla tokar ..

Inga kommentarer: