torsdag 23 december 2010

God Jul


Ni som känner mig väl , alltför väl , vet att jag sällan lyssnar , vilket innebär att jag alltid har rätt , kan själv och behöver inte hjälp från någon alls , idag skall vi tala om betydelsen utav att lyssna och hur viktigt det är att försöka förstå att , tro det eller ej , andra människor kan ha rätt.
Tösen har ju jul lov vilket innebär sista dagen pyssel , paketinslagning , städning och bakning helst allt på en och samma gång samtidigt som vi lyssnar / sjunger till jul musik på allra högsta volym . En av de tråkigare görorna i dag var då att tvätta upp lite sängkläder , naturligtvis hade ju vattnet frusit precis som i går , men då tjuvkikade jag på hur gubben gjorde så jag skulle slippa fråga OM det hände igen , vilket det såklart gjorde med tanke på att Sibirien har flyttat hit och håller oss i ett obarmhärtigt grepp. Men fram med kupé värmaren så var ju det fixat på ett kick , så i med all tvätt och sen på med nästa uppgift vilket var att försöka blåsa i ordning mitt yviga elektriska hår , detta är ju helt hopplöst inte ens 100 spännen håller det på plats inte ens en spray flaska får det att oflyga , blir så less.
Så kom då det stora ögonblicket då jag skulle lägga in tvätten i torktumlaren där i ligger då den tvätt som jag tvättade i går STEL FRUSET . Tösen kom oroligt in i badrummet då hon var osäker på om jag skrattade eller grät , både och var det nog men det såg så otroligt galet ut med alla kläder stela som pinnar som glittrade av is och någonstans i bakhuvudet hörde jag min gubbes röst
" kläderna kommer nog att frysa till is om dom ligger över natten"
Vad vet han tänkte jag DÅ , men ack så rätt han hade , så ja jag erkänner inför hela världen , JAG HADE FEL JAG VET INTE ALLTID BÄST bara nästan men så är det väl när man är nästintill perfekt på alla sätt och vis som den vise Mary Poppins säger.
Nu kokar kolan på spisen , så långt allt väl , men jag skall inte ropa hej ännu , något kan ju sprängas , börja brinna eller glömmas bort , väldigt lätt gjort det är ju tur att man inte är kock till yrket ..
Som vanligt när man försöker göra alt på en och samma gång så går det ju åt skogen , vilket idag innebär att jag behöver köpa ny blommor till hallen eftersom att jag rev ner dom när jag skulle bära ner dammsugaren och lite tomma glas och skålar som får ben och går upp på övervåningen helt själva men dom måste tappa benen där uppe för dom kommer aldrig ner igen , så vi fick begrava plantorna dom gick inte att rädda , vila i frid .
Barnmorskan ringde idag och berättade det goda nyheten( ironi ) , att mitt järnvärde ( feretin ) fortsätter att sjunka , trots intaget av den groteskt äckliga blusaften ,så sjunker det i alla fall numera är det 8 av 60 , så nu har jag 4 veckor på mig att jobba upp det , lycka till till mig . Detta är ju ren konspiration det vet jag ju ENBART för att dom vill ha mitt dyrbara blod.
Men ändå kan jag inte låta bli och tycka om dom , för att dom är så goa och gulliga och har hur mycket sympati som helst att ösa över mig när jag är där , sånt måste man gilla .
Nu mina kära läsare tänker jag önska er alla en riktigt God Jul . Njut och ta tillvara på lite ledighet , älska varandra och ..
Var mot andra som ni vill att andra skall vara mot er
Tack för att ni läser min blogg ni är en bra skvätt över 3000 , jag vet inte om de är mycket men det sätter värme i mitt hjärta att så många vill se vad jag och familjen har för oss i våran lilla röda stuga. Kärlek till er alla

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag passar på att önska god jul tillbaka! Hoppas att du får en riktigt fin jul, trots att det mesta springer upp på övervåningen, utan att springa ner igen...

Jeanette1981 sa...

3000 ja gumman det är mycket i bloggvärlden. en del har typ 1 om dagen.

God jul på dig själv

Jeanette1981 sa...

Glömde säga att inte lyssna det måste vara ett släkt dra :-)