fredag 11 februari 2011

Snöskit och jävulsk klåda



Börjar bli aningens bitter nu på all snö FAKTISKT det är liksom inte roligt längre. Det VAR kul i november och december sen vart det långsamt nu är det ångestframkallande men vad jag eller halva Svea rike anser verkar knappast väder guden bry sig om så det är väl lika bra att hålla tand för tunga och stryka katten med hårs ett tag till någon gång ger det sig väl .
Dom sista dagarna har ett nytt sk gravid symtom uppstått , det kallas det säger dom lärda , KLÅDA inte vanlig oj jag har inte rakat benen på en vecka klåda , mygg betts klåda , smuts klåda , allergi klåda , nej utan klådan från helvetet det kliar så till förbannelse att jag snart sätter på mig vantar på natten för att inte riva sönder hela mig eller börjar bita mig överallt där jag kommer åt . I går upptäckte jag att om man peelar kroppen riktigt länge så ger det sig en stund , problematiken där är att jag tvivlar på att jag har så mycket hud så jag kan göra det i 64 dagar till 3 gånger om dagen. I går kväll tog jag nästan till tårarna, som om det hjälper . Idag bestämde jag mig för att det inte alls kliade , jag ignorerade det hela totalt , fanns inte gick sådär men det var värt ett försök men å andra sidan fick ja huset städat under tiden jag låtsades om som om kliet försvunnit. När tösen var liten och fick vatten koppor så hällde jag potatis mjöl på henne , till slut hade vi potatis mjöl över hela huset för hon tycket det var ganska så roligt , men min poäng är att det funkade så det blir mitt nästa projekt , dränka mig , bada , sova i potatismjöl nöden har ingen lag som man säger.
Tösen skall på läger i helgen hon är en scout , alltid redo , förutom vardags mornar kl 06.30 när hon skall gå upp , hela veckan har det varit i packning i bagen och ur packning så i går tog jag över packa rollen och gick igenom vad hon hade packat ner egentligen och jag måste säga inte illa för en klädgalen 10 åring mäkta imponerad vart jag . Hon hade hållit sig till listan nästan helt och hållet med undantag för lite sk snygg kläder om och utifall att men hon är väl inte min dotter för ingenting. Hon har i alla fall varit väldigt morsk och stor och sett fram emot detta läger ett bra tag och mamma som jag är har jag vid flera tillfällen påpekat att vi självklart kommer längta ihjäl oss efter henne under helgen vilket hon bara har viftat bort med ett " men mamma det är ju bara en helg..."
Men så i morse kom det
" åh mamma vad ja kommer sakna er nu när jag skall vara borta det är tur att vi ses en stund i kväll för annars skulle jag dö "
Lite kärleksbetygelser en fredag morgon det kan man leva länge på. Så vi skall möta upp alla scouter ikväll och köra dom till utvald destination.
Igår gjorde lilla gubben och jag något alldeles enastående , som vi faktiskt aldrig gjort förut men talat om väldigt väldigt länge , jag blir nästan helt i extas vid bara tanken , och alla ni som tror att jag skall skriva något om några intimiteter kan slå dom tankarna ur huvudet omedelbart mina föräldrar läser faktiskt denna blogg . Nej vi köpte oss en soffa ! En soffa till våran lilla röda stuga och vårat lilla mysiga vardagsrum , begagnad såklart vem har råd med annat i dessa dagar , sen att det var rena rama ge bort priset ( tack syster yster ) hör ju inte hit. Till soffan är det en stor fotpall , den är beige/grå antar jag att man kan säga mjuk , fluffig , ligg och sov vänlig och passar oss som handen i handsken jag är så otroligt glad över denna nya möbel medlem så ni anar inte . Nu skall jag bara försöka övertala gubben om att vi SKA hämta den i helgen också i framtiden får det bli lite nya krukor och blommor som jag lovar att inte avliva inom den första veckan , oxar har gröna fingrar säger dom , shitsnake säger jag ...
Nu är det dags att bänka sig i soffan ALPINT VM tar snart sin plats i Tv-rutan , dags för te och apelsin .
Ha en underbar helg alla goa människor där ute ..

Inga kommentarer: