onsdag 16 februari 2011

Nr 2 och vädergudarna



Sitt ligger i våran nya fina soffa och andas mig genom ännu en fors av samman dragningar och molvärk men vet ni vad det är helt NORMALT. Jag blir galen när man är gravid är tydligen ALLT normalt ,hur är det möjligt? Hur kan det vara normalt att inte göra nr 2 på flera dagar och sen få krysta sig blålila och dyng svett efteråt är man så rädd att det skall bli likadant igen så man ligger i fosterställning och bara yrar ?! Det är kroppen sätt att förbereda sig men SKIT BRA !! Skulle du vilja ha en sån hemskt snäll lust att tala om för min kropp att jag inte alls roas av alla dessa sk normala tillstånd ?
Mina lår har bytt plats med vad som ser ut att vara en rysk kulstötares det är tydligen tecken på att man väntar en pojke och såklart HELT NORMALT. Inga illa ment om ryska kulstötare dom är stora och muskulösa säkert jätte trevliga men på mig ser det bara löjligt ut , känner mig som en karikatyr bild av mig själv och börjar längta efter min kropp eller vad som återstår av den när jag är klar , vattenfyllda ben är faktiskt obehagligt de kunde man inte tro , det var något helt nytt för mig.
Vi har drabbats av en ohygglig förkylning där vi inte helt inte orkar göra så mycket mera än att bara existera den bara slog till så där PANG över natten och orsakade att lill tösen tappade rösten helt ett tag och knappt kunde svälja , dagen idag åt hon rostad macka med nutella på så jag anar att hon är på bättringsvägen SKÖNT det innebär att hon förmodligen går till skolan igen vilken dag som helst och jag slipper i från svamp bob helvetet det värsta är ju att alla är ju lediga nästa veckan , det innebär att den fan rent ut sagt i alla fall kommer att höras genom huset , svampbob fyrkant ,svampbob fyrkant kväljningarna överöser mig och ångesten får mitt hjärta att slå tusenfalt kan dom inte göra ordentliga barnprogram nu för tiden , bumbi björnarna , bamse , ducktales sånt som en annan växt upp med !?


Jag har ju svurit ve och fasen över vädergudarna ett tag nu men nu har jag bytt taktik och välkomnar istället deras kyliga famn , det är jätte skönt med en temp på någonstans mellan -8 till - 20 dessutom får vi möjlighet att använda våra fina tofflor inomhus , våra stora mysiga dun täcken , alla stora kliiga koftor och fleece filtar , att man sen bli så att säga elektrifierad när man använder allt på en och samma gång är väl en trevlig bieffekt som man får se som uppiggande.
Igår hade vi brandinspektion här hemma , en trevlig gubbe på ca 2.00 m klev innanför ytterdörren runt 12.00 , om han hade vetat att han skulle få gå hukad hela tiden när han var här hade han nog sänt ut detta uppdrag till någon annan misstänker jag han förundrades dock över hur gediget , mysigt och charmigt vi hade det och tycket nog att de måste vara rena rama paradiset att bo som vi gör OCH det är det , fast ibland blir man lite hemma blind och uppskattar inte alltid det vackra med att ha skogen direkt in på knuten , rådjur utanför dörren , räven sjungandes utanför sovrumsfönstret , hackspettar som försöker hacka sig in genom hus gaveln tidigt i ottan , man tappar lätt syn på dessa vackra ting. Så i morse när jag var ute och hämtade in mera ved för att vi inte skulle bli till isbitar här inne så stannade jag upp , andades in all frisk luft och bara njöt en stund HÄRLIGT.
Nu vankas det lite mellis och senare hemmagjorda köttbullar av Mr him self jag skulle kunna äta i alla fall en näve för många av dom utan problem INGEN gör så goda köttbullar som min gubbe det vill jag då lova.

Ljug aldrig sanningen kommer ALLTID fram och biter er i baken förr eller senare

Inga kommentarer: