tisdag 8 februari 2011

trådbikini och chokladglass


Sitter och små läser runt lite på nätet bland olika bloggar , egentligen skulle jag shoppa alla hjärtans dag presenter till familjen men fastnade som vanligt på annat MEN ännu finns det tid . Jag har en ny favorit bland mina bloggar , Katrins blogg heter den , kommer att länka längre ner . Vi talar alltså om Bingo Rimers sambo så otroligt klockren och galen helt normal kvinna så man kan inte låta bli att dra på smil banden när man läser hennes inlägg och OM man nu inte förstår ironin i det hon skriver så kanske man inte skall läsa hennes blogg alls.Bara ett förslag från min sida.
Jag skrev ju igår om det farliga med att ha en blogg och folk som väljer att läsa en helt annan sak än vad som står , man plockar alltså saker ur sitt verkliga sammanhang , det kan man säga händer på hennes sida hela tiden , idag hade hon skrivit
" jag gav Ringo flaskan" då måste hon alltså förtydliga att det var välling flaskan hon gav honom ( Ringo är deras son )annars tror folk att hon ger honom sprit och då måste JAG undra vad är det för människor som antar att en mamma ger sitt barn sprit ? Och har man inget annat att lägga energi på än att sitta på andra sidan datorn och skriva elaka kommentarer till en människa man knappast känner , är inte DET väldigt patetiskt ?
Var bara tvungen att påpeka vikten utav att sluta ta saker ur sitt sammanhang..
Vi har nu kommit så långt i våran graviditet , v 31, att vi har förstått att avkomman som bor i mig hör och känner igen våra röster , detta innebär ju då att min mage nu mera är en sk diktafon där familjen var dag samlas runt den för att tala med den inneboende.
" Jag är inte inne just för tillfället men varsågod att lämna ett meddelande efter pipet "

Den kommentaren skulle säkert få familjen att rycka till. Den mäter dryga 40 cm vilket för mig är enormt för jag tycker inte jag är så enorm, men jag har ju kroppskännedom som en elefant och anser ju att mina sladdriga ben och armar är en orsak av tappad muskelmassa och inget annat, men med tanke på att magen kan stå ut åt alla olika håll bor det ju något stort där i , i alla fall. Satt och kollade sommarkläder från H&M , inser att mamma kläder och stora tunikor samt leggings duger bra åt mig även över sommaren om Gud inte helt magiskt tänker trolla bort alla extra kilon och hull över en natt ?! Inte , okay tack då .. Då köper jag väl en pool och ställer på gården då om det skall vara på det viset .. Trådbikini förresten vem fasen kan ha en sån , skulle jag sätta på mig en sådan skulle trådarna försvinna in i mig och möjligen skulle det hänga lappar kvar på fram och baksida och varför vill man ha en sådan på sig ? Baddräkt röstar jag för , den sitter där den ska , den håller "sakerna" på plats. Förr i tiden lindade kvinnor sig när dom födit barn för att återfå den sk geting midjan snabbare i mina öron låter det helt galet och korrekt så det tänker jag definitivt pröva. Jag vet redan nu vad ni tänker , du har födit barn , det är normalt med sladdrig midja , bullmage det tar år att få tillbaka den , låt det vara etc och ni har som vanligt helt rätt mina kära medmänniskor det innebär dock inte att jag kommer att vare sig lyssna eller räta mig efter er , men jag tackar ändå för omtanken men se det så här , det är ja som kommer svimma av andnings nöd under dom heta sommar månaderna , det borde åtminstone framkalla ett litet leende hos er.
Jag gjorde ett tappert försök att inte göra något idag det gick alla tiders tills jag skulle gå in i duschen och insåg att det skulle var mysigt om jag flyttade ner alla fiskar saker från toaletten på övervåningen till den här nere , vilket i sin tur ledde till att jag var tvungen att damma av toan där uppe , den har inte heller ett automatiskt av dammnings system även om resten av familjen verkar tro att hela huset har det , byta ut handdukarna , då var jag tvungen att tvätta lite för när jag kom ner på nederplan hade jag hela famnen full av tvätt dock inte min egen , samt en dammsugning av övre och nedre plan samt lite små fix så mycket vart det för den vilodagen IGEN. Jag är verkligen kass på detta , jag kan inte låta bli , jag tror att jag utvecklat någon slags städmani , anti smul och skit mani där jag bli nästan deprimerad och får ångest framkallande känslor om det inte är skinande rent . Vilket är ett skit när solen skiner be gone din djävul för då syns ALLT , jag menar det jag skulle ha kunnat städa om hela huset mist 3 gånger till idag och ändå hittat/ sett skit och damm, jag blir så less på mig själv jag gillar solen så jag menade inget illa snälla försvinn inte bara för att mina hormoner har spel ..igen..
och jag som bara ville rå om mig själv idag , en spa dag med kaffe sumps inlägg på mina ben , hårinpackning och ett försök att raka benen skulle göras , dom är inte så svåra att raka , det onämnbara däremot..suck .. Något är i vägen.
Däremot vart det en lång stund inlindad i en stor blå mjuk skön handduk talandes i telefonen sittandes i soffan med solen värmande på benen ,med min kära lilla syster DET var värt mycket.
Idag skall de bakas äppelpaj och äta rester från i går älg gryta med potatis samt kyckling och currysås härlig smak upplevelse inte sant ?
Sen skall jag smaska i mig 1 liter chokladglass , konstigt att trådbikinis inte passar mig ?!









http://www.finest.se/katrin

Inga kommentarer: