måndag 7 februari 2011

utmaning

Jag har fått en utmaning ..spännande ..



1. Hur länge har du bloggat?
- Jag har bloggat sen sommaren 2010 , jag tänkte att äsch kan andra kan väl jag alltid är det någon tok som läser det jag skriver.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
- Det finns flertalet bloggar jag följer både av sk "kändisar" och som vi vanliga människor skriver men helst läser jag såklart om det vardagliga livet .

3. Av de bloggar du läser, vilka är dagboksbloggar och ämnesbloggar?
- Dagboks bloggar skulle jag kalla dom , folket skriver ju om sina liv.

4. Tycker folk som känner dej att du är dej själv i din blogg
- Ja det måste jag nog säga att dom tycker , ett meil som trillade ner i lådan var
OMG du är verkligen lika knäpp i verkligheten som här inne
Trevligt , eller är det dags att låta vitrockarna vinna denna rond ?

5. Tror du det är skadligt för vissa personer att blogga?
- Ja de tro jag absolut , jag är väldigt privat av mig men ändå öppen , man måste enligt mig dra gränsen någonstans för hur mycket av sig själv man skall lämna ut , sen om det blir som ett beroende " gaahh måste blogga det har gått ett helt dygn nästan "
Sen är det absolut förbjudet , enligt mig igen , att trakassera folk genom sin blogg , starta hets mot folkgrupp etc eller på något sätt utöva mobbning men ..det vet ni ju redan att jag tycker ..

6. Hur ser bloggandets nackdel ut för dej?
- Nackdel ? Jo det är väl att det är många fler som läser mina inlägg än vad jag personligen trodde var möjligt vilket satte en enorm press på mig att hela tiden bräcka förra inlägget , vilket jag insåg var urdumt , jag är ju jag . Sen kan det ju hända att folk inte läser hela inlägget utan bara bitar utav det och bestämmer sig att jag skrivit en sak fast det står en annan. Under vargjakten var jag lite nervös eftersom jag klart och tydligt visar vart vi står då tänkte jag , ah det kanske var dumt folk har ju blivit hotade för mindre , samma sak under val perioden när jag skrev ett inlägg om Sverige Demokraterna men det är väl det som kallas yttrandefrihet , samtidigt handlar det
ju om att visa respekt för andra människor , något många skulle behöva lära sig , att alla kan inte tycka lika om allt.

7. Tror du att du fortfarande bloggar om 2år?
- Jag vet faktiskt inte , det är ju roligt att få dela med sig av tankar och händelser men om 2 år har det säkert kommit ut något nytt på marknaden som en gammal 80-talist skall försöka sig på
, "blogga live genom ett in opererat chip i lillfingret"

Och som alltid med en utmaning så ska den skickas vidare, så dom jag vill utmana är dessa bloggar:
http://thehillshaveatomte.blogg.se/index.html
http://chagak.blogg.se/
http://mariesdotter.blogspot.com/

1 kommentar:

Linda sa...

Jag har ju inte bloggat på en halv evighet, men jag tror det börjar bli dags nu..