onsdag 20 april 2011

choklad och tvångstankar


Efter mycket noga och moget övervägande så har jag och gubben tillsammans med tösen bestämt oss för att hålla kvar den lilla avkomman i magen till maj , orsak till det är att vi andra har våra dagar i maj så för enkelhetens skull tänkte vi , det blir säkert JÄTTE bra.
Sen i söndags så har värkarna kommit och gått med jämna mellan rum , vare sig knä skurning av golv , skogs promenader , springa i trappen , häva i mig kaffe , åka bil på skumpiga vägar , inte ens när jag hade på mig mina finaste under och min finaste nyaste vitaste sommar klänning hände det något inte ens en pytteliten sammandragning vart det då INGET vill få det att ta fart ordentligt så det är verkligen som dom säger , bebisen kommer när den vill och med tanke på att jag gick över 10 dagar med tösen så är min tanke att minst 11 dagar då med denna MINST.
Så nu försöker vi leva "normalt" lättare sagt än gjort för någonstans i bakhuvudet finns ju tanken , ikväll kan den vara här om 1 timme kanske vi måste åka , vilket i sig skapar tvångs beteenden i allra högsta grad hos mig och för övrigt alla andra i familjen min familj har ALDRIG varit så lättväckta som dom är nu gud förbarme sig över mig om jag råkar andas ut för hårt gissa vem som är på benen på 2 röda då , stackars lilla gubben. Häromkvällen var jag in och tittade till Finemang för jag tycket det lät märkligt där inifrån och mycket riktigt så låg hon och snackade i sömnen ( dom har en stor danstävling på hennes skola denna vecka så hennes nerver är på helspänn för mycket nu, så just då gick hon igenom koreografin ) och täcket låg på golvet så jag smög in och la försiktigt täcket tillbaka på henne ... VA ÄR DE PÅ GÅNG SKA VI ÅKA ..fick jag till svar dom kommer behöva semester när allt är över , men tillbaka till tvångstankarna jag menar alltså inte sånt tvång då man måste gå och känna på dörren 7 ggr innan man åker hemifrån för att man tror att man inte låst eller låsa upp och gå in 4 ggr för att man tror att man glömt dra ur strykjärn , kaffebryggare och platt tången fast man säkert inte ens använde dom just denna dag , och för att inte tala om ljusen släckte jag dom , utan andra saker , tvätten , rakningen , håret , städning , dammat , bakning etc och gör tillvaron egentligen allt annat än lugn för OM vi måste åka MÅSTE ju allt vara klart . Som nu idag kom jag på att HERREGUD jag har ju för guds skull inte påskhandlat det MÅSTE jag göra ikväll men tänk om vi är på BB då ?
Och så kan jag hålla på hela dagarna långa om det vill sig väl ..eller illa kanske det heter. I går lyckades jag stjäla mig nästan 1 timme i solen hur underbart skönt var inte det , men som jag sa till en väninna jag hoppas att nya inne färgen i år är röd för jäsiken va bra den tog dumma mig som inte hade på mig solskydds faktor 50 för nu har jag bränt hakan . Men det var det värt nu vill jag bara ha sommar .
Nu väntar en kopp varm choklad på att få lägga sig som ett lock i min mage .

Den ormbitne är rädd även för skuggan av ett rep.

Inga kommentarer: