lördag 16 april 2011

svettningar och andra mödor


När man jobbar övertid får man ju betalt av chefen men när går på övertid i graviditet vem betalar en då ? Ska man helt enkelt förlita sig på det gamla ordspråket
Den som väntar på något gott..
Det värsta är ju att man inte kan låta bli att känna efter , springa en gång extra på toan för visst var de lite vatten som kom , värker det inte lite mera nu än för 3 timmar sedan , visst har sammandragningarna ökat , visst trycker det lite mera nedåt , är inte magen lite kass ? Jag kommer ju att bli helt loco i huvudet om detta skall fortgå länge till eller så blir jag så avtrubbad så jag inte ens fattar när det är på riktigt så står vi där med en bebis i famnen ett tu tre.
Igår var vi till Bm för sista gången , HOPPAS VI , det var nästan lite ledsamt att ge ifrån sig blod för sista gången det är nästan så jag kommer sakna den blodsugande damen.Allt såg i varje fall jätte bra ut , bebisen växer och upptar nu nästan exakt hela utrymmet som finns i magen och det känns vill jag lova , blodtrycket sköter sig och det lilla hjärtat tickar på alldeles utmärkt , det ända som kan tyckas lite trist är ju att jag nu kan få gå såhär i 2 veckor till , ricinolja ekar mitt undermedvetna , ricinolja.... drick mig ... MEN sådana drastiska åtgärder hoppas jag vi slipper .
Kroppen har ställt in sig på trevliga 790 grader , alltså den är väldigt jätte varm det passar ju alldeles utmärkt att det börjar bli lite varmare ute nu också MEN jag klagar inte på värmen ute den välkomnar jag med öppen famn. Att duscha 5 gånger om dagen verkar knappast ha någon effekt , inte heller att gå runt med minimalt med kläder på sig , tur att vi bor mitt ute i ingenstans annars hade jag nog ett och annat att förklara för grannarna . Så om det är någon därute i etern som har ett recept på hur man får kroppen att gå ned i temp tages detta väldigt tacksamt emot , förhoppningen är ju att det skall ge med sig när den lilla busen väl är ute . Tidigt klimakterie kanske ?! Nej nu skall vi inte måla fan på väggen , familjen måste få återhämta sig lite från graviditetens mödor och svängningar innan det är dags för det.
Idag är det kalas dags , det är skönt att kunna fylla ut väntetiden med att göra trevliga saker , så fram med finkläderna , egentligen skulle jag försöka ha något vitt på mig , omvänd psykologi , jag är värdelös med ljusa kläder ibland hinner jag inte ens få dom på mig innan jag hunnit smutsa ned dom , det kanske är det som behövs ?! Visst har jag väl någon kritvit klänning ligger i något skåp ? Ja lite mera kaffe och en funderare på detta så kanske , kanske har vi en ny familjemedlem i morgon .. Om inte så finns den en skog full med träd som bör huggas i morgon DET om något borde väl kunna ordna en riktig värk eller 2 ..


Om ungdomen visste, om ålderdomen kunde.

Inga kommentarer: