måndag 11 april 2011

Rena rama grekiskan


Så jag och tösen sitter och halv kollar på något slags barnprogram på eftermiddagen , animerat , de handlar om havet och "människorna" som bor där , dom har hundar och allt sånt som vi har här ovan land , små hus etc . I detta avsnitt skall dom i alla fall fira Halloween och på vägen mot spökhuset så är det massa lyktor tända
då utbrister Tösen
- Men ofta troligt att lyktorna kan brinna under vattnet!
Helt sant mycket observant men att de simmar runt hundar med fenor som en sjöjungfru eller att sniglarna talar det var inte ens något hon reflekterade över bara dessa lyktor. Är jag för vuxen för att titta på barnprogram ?
Hela kvällen i går spenderade vi ute i våran trädgård jisses va skönt det var , med kaffe kopparna i högsta hugg njöt vi av en riktig go vår kväll. Planerna för trädgården blir större och större för varje år så det är tur att både ork och pengar tryter annars skulle vi aldrig bli klara . Vi kunde hur som haver konstatera att våren verkligen är här för nu börjar det knoppa och blomma lite överallt här ute mycket vackert. Jag längtar verkligen till påsk förmodligen för att jag är en sådan hemsk godisråtta , jag anser att godis är en väldigt stor del av vårat näringsintag och jag skulle förmodligen inte överleva utan godis men även för att det är ett mysigt tillfälle att samla nära och kära och äta gott .
Under kvällens gång så passerade ett flygplan ganska så lågt jag hörde det men såg det inte så jag frågade tösen om hon såg det
- ja . hojtade hon , ovanför trädet !!
Jag har sagt att vi bor mitt ute i skogen va ? Ok vilket trä , det där hojtar hon tillbaka !
Jaså DET trädet ... hm .. när det var ovanför mitt huvud var de i alla fall inga tvivel om vart planet var .
Nu är det 2 dagar kvar tills det är beräknat att den lilla avkomman vi väntat på i 9 månader skall kika ut , natten i natt har vart lång med jämna värkar till skillnad mot andra nätter med en massa ojämna värkar men eftersom att jag även denna natt lyckades somna i från dom så är dom inte så hemska ÄN SÅ LÄNGE så chansen att jag sitter här även i morgon bitti är alltså väldigt stor men tro inte att jag börjar bli bitter för det jag inte nej då det är ganska så trivsligt att vara gravid , stor som ett hus med ben som grekiska pelare och i allmänhet ganska så ograciös , evigt gravid ekar någonstans långt bort i mitt medvetna MEN den goda nyheten är att jag har slutat leta mamma kläder så det är väl ett bevis på att jag någonstans försöker anpassa mig till "vardagen" igen. Lite nya tunikor är på väg in i brevlådan tillsammans med födelsedags presenter till tösen som snart blir hela 11 år och i år var det INTE lätt , när dom var inne på bratz , barbie , prinsessor jag då var livet enkelt jag misstänker att vi skulle bli idiot förklarade OM vi handlade hem sånt idag. Nu är det mest kläder , skor , smycken och gud vet allt . Vi tog oss i kragen och inhandlade en ny data burk det var ett helt företag jag är verkligen extremt oteknisk och för mig är allt som har med data att göra rean rama grekiskan eller det var orättvist sagt mot ett så vackert språk som man säkert kan utröna om man engagerar sig , men data nej tack och hua hua , som tur är så har jag vänner som är hög tekniska och som då istället får sitta ned och på allra lägsta förskolenivå gå igenom bit för bit av hur man installerar saker och hur man får det att funka men nu är den alltså här och inkopplad och fullt funktionabel tillsammans med en skrivare som jag verkligen har saknat så NU ska ja skriva ut bilder på familjen och pryda hela väggarna med.
Våra golv är pinsamt skitiga så idag skall jag ge dom lite kärlek , bor man på landet blir det tydligen lerigt utomhus och detta följer av någon anledning med inomhus , trevligt om man vill anlägga eget spa kanske.
Den röda stugans spa
Och kanske kanske kanske sätter det fart på det hela så pass mycket av vi är välkomna in till förlossningen fram emot kvällen DET vore ju faktiskt lite trevligt.
Kanske är det dags att bättra på nagel lacket på tårna men det var ju det där med att nå ner ?! Är det verkligen sant att golvet flyttar sig längre ned när man är gravid ?

Inga kommentarer: