onsdag 6 april 2011

Inlärning av nya ord



Idag har jag lärt mig ett nytt ord KASSLER ARSLE jag vet inte riktigt när jag skall få användning för det men det kommer säkert väl till pass någon gång i någon slags intelligent diskussion . Jag får tacka tv 4 och dess produktion " en unge i minuten" för detta ord.
Igår gjorde jag den berömda storstädningen , damma , dammsuga , plocka ,dona , lyfta , bära , springa upp och ner i trappen och dra på trissor när jag insåg att det faktiskt satte i gång ett sk värkarbete som självklart avtog och inte gav mig mer än ont , huvudvärk och en sömnlös natt men i alla fall skam den som ger sig jag vet att jag mumlat om att den inte behöver komma ut förens i maj men på riktigt det går bra nu eller ja efter 16.00 när gubben har kommit hem. Nu är huset storstädat , påskpyntet är framme fast mer behövs det inser jag ja ju absolut någon förbjöd mig att gå ut i skogen och hämta björkris så någon ska få göra det själv någon dag .
Mina favorit mamma leggings har idag sagt adjö till detta jordeliv vi tackar dig dock för en lång och trogen tjänst du har tjänat väl , det har varit små hål i dom som jag ihärdigt har lagat men idag vart det hej då , stor reva i rumpan , nej den är inte för stor och byxorna är inte för små dom är BARA väldigt väl använda ..
Så nu måste jag packa ur väskan som vi skall ha till BB och lägga in några andra där vilket såklart framkallar ångest för så hemskt mycket kläder som man faktiskt kan ha finns det ju inte DÄREMOT gjorde vi en beställning på vårkläder och där lyckades jag hitta byxor hoppas hoppas dom passar sen .. man vet ju aldrig .
Vad konstigt det är nu , vi sitter och planerar lite påsk och så inser vi plötsligt att herregud vi kan ju faktiskt vara 4 stycken familjemedlemmar då ?! I morgon kväll kanske vi är 4 , i natt kanske vi är 4 något vi garanterat vet är att till skolavslutningen i Juni är vi garanterat 4 stycken allt känns lite mera uthärdligt när man tänker så , lägger fokus framåt istället för på ....smärtan....
Underligt men härligt hur tiden har kunnat gå så jätte sakta men ändå så otroligt fort .. Man tycker man har all tid i världen på sig att fixa och dåna men så plötsligt så är tiden nästan slut . Tösen rum skulle få sig en make over hade vi lovat självklart i utbyte mot att hon skötte sitt rum , tog ned sin tvätt , höll ordning på sin toalett sådana enkla saker men som för ALLA 10 snart 11 åringar verkar vara svåra , så vi bestämde oss för att ge henne en liten morot , du fixar dina uppgifter så får du ett nytt rum . Aldrig har väl den delen av huset vart så fint som nu , härligt att se . Så i går fick hon en lite försmak av hur det kommer att bli då vi i smyg hade köpt lite ny inredning , nya gardiner , lampor , korgar etc .. Det var en tös som hoppade jämfota med tårar i ögonen och skrek TACK TACK TACK NI ÄR BÄST !!!!!!! Vi skulle ha spelat in det för kommande händelser när det säkert kommer heta ALLA ANDRA FÅR GÖRA SI ELLER SÅ JAG HATAR ER . Men för nu tänker vi gotta oss i gårdagen så länge vi kan.
Fick ett oerhört sug efter våfflor så det är det som får stå på menyn idag med MASSA MASSA grädde och där rök dom nya sommarkläderna .

Dagens visdomsord

Nya kvastar sopar bra men det är de gamla som hittar alla vinklar och vrår.

Inga kommentarer: