måndag 25 april 2011

Tassande elefant ..



Morgon stund har guld i mun . Min morgon började runt 03.00 som dom för övrigt har gjort dom sista 4 dagarna , aningens tröttsamt , inte bara för mig utan även för alla andra i familjen som jag lyckas väcka när jag "tassar" omkring som en elefant i en porslins fabrik , ska det vara omöjligt att smyga Och när jag väl har tagit mig till mitt mål som oftast är toaletten , slagit ned min blekvita röv så kommer det ju ett tillfälle när jag faktiskt måste resa mig upp , det låter som ett träd som fälls när alla leder skall rätas ut och resas upp sen måste man liksom gunga i väg sig för att ens komma loss ur den ställning man står i så när man väl är i den så kallade "vaggande gången " är det lika bra att hålla sig på benen det är bara kvack ljudet som fattas.
Runt kl 3 börjar nämligen mina "värkar" , inne på BB har vi börjar Dua varandra när vi talas vid
- Nej men godmorgon "Lisa" hur är det med dig , barnen är dom friska ?
- Godkväll "Barbro" när var det ni skulle åka till Teneriffa , om jag har varit där , nej aldrig , åh ni stannar i 3 veckor härligt !
Sen kanske vi små tjatar lite om vädret , nya modet , shopping etc sen drar vi lite snabbt igenom det sk väsentliga , hur lång tid är det mellan idag , blödningar , vatten avgång .. Sen väntar vi igen .. en dag vart 2 dagar , 2 dagar vart 3 dagar , 3 dagar vart 4 ja ni förstår osv osv det är väl för underbart att vänta barn !! Missförstå mig rätt att få vara gravid är en gudagåva men väntan är olidlig i dess rätta bemärkelse just nu .
Så nu sitter vi här med +9 dagar VILKET inte hade gjort mig något om det inte var för dessa värkar som jag verkligen hoppas gör någon nytta och inte bara värker för att värka , KARMA släng dig i väggen säger jag bara , inte vet jag vad ja gjort för att förtjäna detta men smärtan är din vän BITE ME och smärtan är en högre grad av njutning jojo , den som myntade det talesättet ska vara glad över att dom inte finns inom räckhåll för mig i detta nu.
Idag tänkte vi försöka på börja operation " ta ned syren häcken en liten bit " , målet är att vi skall få ned den i alla fall nedanför takhöjd på våran uteplats så vi inte eldar upp den av misstag i sommar när vi grillar , det vore hemskt trist för den blommar så vackert .
Tänk att på bara några dagar har det nästan blivit helt grönt ute , påskliljorna står i blom , björken har slagit ut , fåglarna kvittrar det är helt enkelt underbart och värmen den skall vi inte ens tala om , och fräknarna har såklart redan gjort sin entré .
För en stund sen kom en MYCKET trött Finemang tassandes , hon KAN smyga , satte nästan kaffet i vrång strupen när hon helt plötsligt stod i dörr öppningen till vardags rummet , lagom besviken konstaterade hon att jag inte som genom ett under förlöst mig själv under natten och att vi nog faktiskt får vänta ännu en dag eller 10 på att den lilla rackaren skall komma.

Ingen är så fattig att han inte kan hjälpa, och ingen så rik att han inte behöver hjälp.

Inga kommentarer: