onsdag 13 april 2011

Sugen ..


Efter hela 9 månader så fick jag mitt första riktiga tok sug efter något hur kan det komma sig ?! Det vart en snabb färd ut i köket på med ugnen , jag förstår att ni anar vad som komma skall , ja det är helt sant jag bakade , och det vart den absolut mest perfekta sockerkaka någonsin , så god och så saftig och snart jätte slut . Detta intogs med ett stort glas mjölk som BARA kommer ge mig halsbränna som även det är ett hemskt på slutet symtom , stackars min familj när jag för en gångs skull bakar något som blir ätbart så äter jag upp det helt själv nästan halva är ju kvar ..än så länge.
Dagen är ju inte slut ännu och något borde jag väl få unna mig jag är ju FAKTISKT fortfarande gravid om det nu skulle vara någon som missat det , avkomman har alltså inte lämnat byggnaden. Gubben frågade mig i går om jag var redo för att åka in , mitt första självklara svar var JA men självklart men så kommer den där lite läskiga känslan i alla fall , är jag redo för att föda barn igen , klart jag är men lite läskigt känns det ändå , utgångs datumet har ju snart passerat och den där tanken att äsch det är ju 10 , 8 , 6 etc veckor kvar kan man inte längre ha utan nu är det verkligen dags vilken dag som helst. De "roliga" är att i flera veckor har jag haft förvärkar , sammandragningar , diverse saker som trillat ur mig , illamående , knepig avföring ( förlåt onödigt vetande jag vet ) MEN nu när det är bara en dag kvar känner jag INGENTING.
Jag tom sov hela natten förutom den vanliga kiss pausen såklart och vända sig utan att tippa hela sängen eller för den delen krossa sambon men annars så , en vanlig natts sömn nästan komplett otroligt . Det är väl nu som allt ska kännas men nej inget , nada , zipp det är nästan så jag rör mig helt obehindrat också och en snabb titt i spegeln inne på toan gav mig nästan en chock magen har sjunkit så långt ner att den inte syns i spegeln längre , att tillägga bör sägas att spegeln sitter ganska högt upp men jag har ändå sett den i några månader , det är skönt , jag kan andas igen i hall spegeln syns den dock i all sin prakt .
Tröttheten är dock fortfarande ett faktum samt denna kniviga huvudvärk men att det värker innanför skalet kanske beror på att det finns något där innanför .?!
Gubben var ut en sväng i skogen i går och letade bäver , det är riktigt jobbigt att inte kunna följa med inte för att jag är ett jätte stort fan utav att ev skjuta djur men det är så himla ro givande att sitta ute i skogen och bara lyssna på naturen så jag avundades honom riktigt i går när han åkte i väg MEN den stackarn kom hem igen efter 1 timme han hade ingen ro att sitta , tänk om förlossningen startade ?! Han sover nästan sämre än vad jag gör på nätterna , jag tycker faktiskt synd om honom , jag menar jag känner ju allt som händer medan han "bara" kan vara där , tänk om ni karlar kunde förstå hur viktigt DET är att bara veta att ni finns där. Ibland undrar jag om hans ens är vaken när han kliver ur sängen och trippar ned för trappen. Men snart så är väl ändå väntan slut MEN jag har vidtagit påsk klädes åtgärder i fall att jag skulle vara en jätte tjockis över påsk man kan aldrig vara säker .
Jag gav mig själv en gratis klippning i går , jag säger så här , jag ska nog överlåta detta till proffsen i framtiden , men .. som jag sagt många gånger tidigare nöden har ingen lag och skatboet var ..hm är.. verkligen hemskt . Trots alla inpackningar så tycks min kropp leva sitt eget liv just nu , hyn torkar ut på nolltid , håret dör , den sväller ... Något som skall bli intressant är att se OM och NÄR man blir så att säga normal igen .
Sockerkaks doften ligger tät i mina näsborrar , jag måste nog ta mig en bit till, fast mjölken får nog bli saft istället .

Gud besöker oss ofta, men vi är sällan hemma.

Inga kommentarer: