tisdag 30 november 2010

jag , tanten och toa kön

Så har vi klarat av en dags jul shopping jag hade allt klart vilka som skulle få vad , en lång lisat från a-ö..nästan ..med saker att handla till nära och kära och vad händer jag grips av panik när vi kommer in och kan inte handla något för vart jag än vänder mig så är det billigare , finare , fluffigare , mysigare , silvrigare än vad det var i just den affären jag stod i så jag gav upp , ja alldeles riktigt mäster shopparen gav upp , kors i mammas tak den dagen trodde jag aldrig att jag skulle leva för att se .
Det finns så mycket utav allt , för många färger , för många sorter för mycket helt enkelt och min hjärna , enkelspårig som den är kan då inte bestämma sig riktigt. Det ända jag visste var att jag skulle ha med mig en lång klänning hem fanns det ..nej .. men hade jag gått in för att skaffa mig en kort klänning då hade det bara funnits långa klänningar , ny taktik till nästa gång . Så 2 av massa människor än nu klara , missförstå mig rätt jag ÄLSKAR julen , jag ÄLSKAR att handla åt andra människor fundera ut vad just den personen skulle bli glad utav men herregud måste alla människor stå på just samma ställe som mig , personligt utrymme är det något folk hört talas om , tom när jag kollade in underkläder hade jag människor som stod och glodde mig över axeln - ah sådana köpte jag med , jätte sköna ..
vänder mig om och en dam på 99 år står där ..
Tillbaks på hyllan med dig , 99 åriga damer skall inte använda spets i mitt tycke men ok vad vet jag allt jag ville var att känna mig lite julig och fin under även fast jag mest liknar en blivande valross . NU blir det mormors trosor och bamse bh under istället , verkligen jätte läckert tack så hemskt mycket .
Mot dagens slut hittade jag i alla fall en julklänning , ni vet min inställning till provhytter ,jag köpte alltså utan att pröva och på rea och vad är det med rea jo ingen bytesrätt , klänningen sitter helt underbart och jag kommer att dö i den , för jag kan inte dra ett djupt andetag , eller fel av mig jag kan inte andas alls i den MEN den är så fin och jag känner mig så vacker i den så jag skall be min kära sambo sy lite på den , så kanske jag överlever en halv kväll i alla fall . Dock en svår läxa att lära eller så är det jag som fattar trögt. Det positiva med dagen ä väl ändå att jag kom hem med nästan lika mycket pengar som jag åkte med men i min värld är nästan ett ganska stor begrepp
ex 1 är vi framme snart ...mmm nästan .. ( i vanliga fall runt 10-20 mil kvar till utvald destination )
ex 2 ..kan du komma ..har du läst klart snart ... mm nästan ( boken har 545 sidor och jag är då på 305 )
Men jag är ändå nöjd , jag fick köa för att komma in på toa det händer sällan här hemma , himla med ögonen åt den lila praktikanten i kassan som slog in fel siffror hela tiden , bli serverad vid bordet med färdiglagad mat som jag alltså inte behövt laga själv , köa lite mera till toaletten , kolla , pilla och lukta på allt , här hemma har jag gjort allt det på i stort sett allt börjar bli tråkigt , köa en sista gång till toan innan vi skulle hem plus att jag fick spendera dagen med en kär vän så på det hela en bra dag med andra ord ..

Inga kommentarer: