måndag 28 mars 2011

Barents hav och bytardagarna


I helgen var det så dags för Bytardagarna i våran lilla stad igen , det är så otroligt roligt att medverka under dessa dagar så jag finner knappt ord , i år var det dock andra bullar och jag vart åsidosatt på inrådan från högre makter , så jag fick lämna facklan vidare till dom andra MEN bara för i år , det hindrade mig dock inte från att bevista dagarna i alla fall och göra av med en massa pengar på saker som vi egentligen inte behöver men som vi kan sälja nästa år om vi vill , cirkeln är sluten. Det är väl tur att man säljer i stort sett för lika mycket som man handlar.
Jag skulle gärna säga att magen verkligen gillar att shoppa men nej inte direkt det ända positiva med att stå och flåsa i ett hörn med sammandragningar är att folket kommer till mig , som man säger kommer inte mohammed till berget får berget komma till mohammed
Tusen tack igen för alla komplimanger , kramar, klappar och lyck önskningar om ni bara visste hur mycket det är värt när man vankar omkring och känner sig som en valross som ätit en elefant och svalt halva Barents hav.
Min alldeles underbart älskvärda lilla familj överraskade rent ut sagt skiten ur mig i går när vi alla gjort oss klara för sängen och soffmys så började plötsligt min lilla gubbe bete sig väldigt märkligt påstod att han hade glömt något ute som han var tvungen att ordna , han hade iof under dagen gjort en trapp till våran nya entre under dagen men hm.. och detsamma med tösen hon började fnittra lite nervöst och slå undan blicken och jag började ana ugglor i mossen och tänkte vad har ni två för er för fuffens. När det så väl var dags för att krypa till kojs så börjar dom bete sig som en skock med yra höns och springa runt mina fötter och jag tänkte jaha så här blir det när man får i sig för lite frisk luft på en dag .. Så på väg in i sovrummet höll jag på att springa över båda 2 mer än en gång och vad ser jag då??!
Jo våran spjälsäng nymålad i den allra vackraste vita nyans man kan tänka sig , som ny fallen snö , där stod den och bara var så fin . Mina tårar öste ur ögonen på mig och jag snörvlade ur mig att dom var dom bästa som fanns och min kärlek var och förblir evig till dom. Hur dom kunde smussla upp sängen genom vårta lilla hus utan att jag märkt det , hur dom ens har hunnit måla den , jag det är ett under som får vara hemligt..
- Mamma skall du gråta mycket mera och skulle du i så fall kunna lossa lite på stryp kram greppet , väste tösen fram efter 20 minuters kramande
- JA det ska jag och NEJ ALDRIG vart mitt svar och tusen tårar till föll tänk att ett hjärta kan rymma så mycket kärlek.
Idag är det cirkus 17 dagar kvar plus minus , sen är det dags PÅ RIKTIGT och allt är klart allt finns på plats , lilla gubben är för underbar som hunnit med allt .
I går när vi hade avnjutit nybakade scones och te klappade tösen på magen och sa
ärligt , jag har sagt det förr och jag säger det igen KOM UT NU det är en order
Vi är faktiskt beredda att hålla med henne nu , det räcker kom ut kom ut ..
Idag väntar mera tvätt , dagens första tråk syssla är redan gjord räknings högen suck va det är deprimerande och varje gång blir det exakt lika tomt jag kan inte förstå , sen tror jag minsann jag skall försöka hitta solen och få lite färg på mig börjar känna mig aningens glåmig och längtar verkligen tills solen värmer så pass mycket att jag kan få lite färg på mitt bleka fläsk STOR fördel med att bo mitt ute i ingenstans man kan sola vart man vill utan att någon ser det , letar febrilt efter en snygg baddräkt som håller allt på plats men snål som jag är tänker jag ju inte betala ALLT för mycket.

Avslutar med dessa ord
FALSKA MÄNNISKOR BEHÖVER MÅNGA VITTNEN

Inga kommentarer: