måndag 21 mars 2011

Bajs , virrighet och stödstrumpor


Igår kväll när vi låg och filosoferade om livet i allmänhet så började jag tänka på att jag FAKTISKT ska bli mamma igen till en lien bebis , och då slog det mig
VA 17 HAR JAG GETT MIG IN PÅ?!
Kommer jag ens ihåg hur man byter blöja , när alla mina väninnors barn har kackat så ger jag helt enkelt ungen till deras rättmätiga ägare , jätte enkelt , ägaren denna gång är ju jag !?
Hur varm skulle ersättningen vara , finger varm , men tänk om mina fingrar tål jätte mycket värme , det borde nog testas innan . Jag får koka vatten och pröva sätta fingret där i.
Hur va de man klädde på dom små liven , dom är ju faktiskt otroligt små har ni sett det , det är ju ingenting , tack o lov har jag sett att dom flesta tröjor och bodies som vi har , har en slags omlott knäppning gud va praktiskt.
Naveln hur va det nu då , tvätta , låta vara..GOOGLE !
Och det näst värsta tänk om jag glömmer den någonstans ? Ja menar tösen jag har nu är ju snart 11 år och väldigt mobil hon hänger ju liksom med när man går , virriga jag skulle ju enkelt kunna stå och tjata på Ica och sen gå därifrån , tur att det är både grannar och släktingar som jobbar där som kan ta med det lilla livet hem till oss igen . Memo till mig själv From nu handlar vi ALLTID på stora Ica
Å andra sidan har jag ju inte glömt lillan någonstans någonsin.
Tänk om jag inte vaknar när den skriker , jag kanske har utvecklat "dövöron" ? Eller rullar över den när jag sover ? Tänk om jag blir världens absolut sämsta småbarns förälder ?
Kommer även jag att bara tala om bajsets utseende , hur dyr ersättningen blivit , vilket blöjmärke som verkligen är bäst , säga saker som
ååh va gulligt bebis spyor ..plutte nutt då ..
Har du kackat men luktar det lite bajselibajs .. snutti plutt

Kommer jag att få spendera följande månader med att lukta bebis spyor , ha håret på ända , och gå runt i mysbrallor och college tröja fulla med fläckar i från saker som man inte nämner i finare sammanhang ? Keps borde jag inhandla det ? Är detta slutet för mig som kvinna , stora trosor , mormors bh:ar och stödstrumpor är detta mitt nya liv , ska jag behöva leta reda på lite rutiga stora gamla klänningar som pricken över i ?!
Detta tänkande kräver en snickers och lite djupgående andning. Funderar männen lika mycket som vi ?

1 kommentar:

"mojmoj" :) sa...

Åh, du ska se att det kommer att bli heeeelt underbart.
Bajset o spyorna kommer att lukta gudomligt :)
Bebisen kommer att sova gott heeela nätterna och ni kommer att vara vääärldens bästa föräldrar o C vääärldens bästa storasyster..
O jag..hm, kanske inte världens bästa "mormor", men jag ska göra så gott jag kan iaf :))

Kramis i massor