måndag 7 mars 2011

Vig tjockis




Om ni trodde jag avlidit i ren skräck för att jag inte bloggat på ett tag trodde ni absolut helt rätt , tyvärr verkar jag ju vara som katten ha 9 liv och livet verkar inte vilja att jag undkommer D -dagen men om sanningen skall fram så har rädslan försvunnit och ersatts av en enorm längtan , eller längtan har ju vart stor hela tiden men nu är det verkligen gigantiskt. Vi lyckas dock fylla våra dagar med diverse upptåg och planer för framtiden så helt plötsligt insåg vi att April närmar sig med stormsteg och vi är bara halvvägs med allt som skall göras. Jag hade redan i ett tidigt skede bestämt mig för att sista veckorna skulle jag skämma bort mig själv , det börjar idag , uppdrag , måla tånaglar och ha fotvård , nej min avsky för fötter har inte försvunnit på något magiskt sätt , men om det finns något som gör den saken värre så är det ovårdade fötter och med tanke på att någon stackare kommer att ha dom i ansikts höjd om några veckor tycker jag väl att jag åtminstone kan visa dom respekt nog genom att göra dom fina det är bara ett problem jag vare sig ser dom eller når dom , lyckligtvis så har graviditeten inte påverkat min förmåga att böja kroppen åt alla möjliga håll det är bara något STORT i vägen så om jag lyckas få upp dom på tvättmaskinen så borde jag kunna måla dom och en stol i duschen borde kunna göra så att jag kan fila dom ? Fast jag kanske borde vänta till jag inte är ensam hemma , bara för säkerhets skull om jag fastnar eller välter.
Jag drömde häromnatten att vi vann en enormt stor summa pengar , den var så stor så vi bestämde oss för att skänka bort den för att vi inte ansåg oss värdiga att få den , jag vaknade upp och hatade mig själv en liten stund . Då kan jag ju lika gärna vara fattig om jag nu ska vara så "snäll" att jag ändå ger bort allt. Man drömmer mycket knepigt när man är gravid , i början drömde jag mycket om hur barnet jag bar på såg ut , om det var en eller två. Den som sitter som bäst är den där jag föder fram tvillingar som har en annan hudfärg än mig och gubben och han och lilla mamma , förklarar allt med att vi har valonblod i våra ådror ? Ja men eller hur. Lite Yrrol över det hela .
De sägs ju att bebisen hör allt som vi säger och gör , när man tänker så , så blir det ju lite läskigt , hör den när mamma och pappa myser eller har den någon slags inbyggd försvarsmekanism för att slippa gå i terapi resten av livet så den helt enkelt bara slår dövörat till ?
Musik mässigt så vet vi att den reagerar , vi är ju rock fanatiker samt rock a billy fantaster , så när vi dundrar på AC/DC så studsar de som aldrig förr , född med bra smak , undra om man får spela hård rock under förlossningen ? Rock a Billy är ju rena rama sommar känslan , aldrig förr har jag väl längtat så efter att få lufta buicken som i år , kan vara för att vintern varit olidligt onödigt lång
Det lilla livet vi bär på är dömd att bli en liten raggare innan den ens skådat ljuset , härligt. Kläder i ren stil är såklart beställt , vad annars , fast premiär turen får nog vänta till slutet på sommaren och tills vi inköpt ett par söta hörsel kåpor storlek bebis. Får stora syster bestämma så skall kläderna såklart matcha hennes klänningar , ur sött.
Nu ska jag ta mig ut på gården en sväng , ser ni en vankande tjockis på kryckor med håret på ända och ett galet leende oroa er inte det är bara lilla jag som är ute och letar efter våren .

Inga kommentarer: