torsdag 31 mars 2011

Juver kaos


Så kommer vi då till bland det absolut tråkigaste som finns , bh inköp . jag börjar antingen bli gammal eller väldigt ute , vad hände med dom vanliga bh:arna ?
Nu kan jag läsa ord som balconette , bustier , korsett , bandeau , wonderbra .
Vad är alla till för ? Lyfta forma pressa precis som du vill ? Ok då vill jag ha mina aningens mycket mindre med ett lätt lyft uppåt vad ska jag köpa då ? Kassörskan skulle med alla säkerhet stirra med förskräckelse på mig om jag kom in på Lindex och sa något liknande , lyft dom men inte för mycket , gör dom mindre men inte pyttesmå , få dom att verka levande inte dödligt hängande.. Fixar ni det ?!
Bandaeu utan band , ja men absolut en sån bör väl alla ha eller ? Jag skulle gå runt med konstanta tvångstankar om att den höll på att trilla ned vilket skulle leda till att jag gick och tvångshöll i dom hela tiden.
Wonderbra , känns som om den hör till wonderwomens dräkt får man med den på köpet för då kan jag ärligt talat tänka mig den ?! . Korsett men absolut och ja visst men blir inte det lite varmt vissa månader om året jag vet att vi bor i kalla och för närvarande snö täckta Sverige MEN det kommer att bli varmt iaf några dagar detta år , säkert fyller den sin funktion i helhet men känns det inte lite 1700 tal och tvingas snöra på sig något liknande för att sedan gå runt och kippa efter andan, midjan blir dock med alla säkerhet mindre kanske är värt att tänka på ?
Balconette vad ÄR det egentligen .Min första tanke är Romeo och Julia när hon står på balkongen ,
O Romeo, Romeo, wherefore art thou Romeo?
Deny thy father and refuse thy name;
Or if thou wilt not, be but sworn my love
And I'll no longer be a Capulet. ,

säkert inte det som skaparen associerat till men kom igen balconette ...
Man kanske skulle slå i hop balconette och korsett så är man a la 1700-tals inne på direkten . Getingmidja here i come !
Push up min personliga favorit att avsky , råkar man böja sig framåt har man garanterat 4 bröst istället för dom 2 man hade till att börja med och hur lätt är det att rätta till det , även fast karlar kan gröpa runt mellan sina ben utan att bli generade över det eller ens bry sig om det är opassande eller ej så har vi kvinnor inte riktigt nått så långt i våran evolution att vi kan stoppa händerna innanför tröjorna och räta till våra juver bland folk , då måste man leta reda på en toalett eller smyga in bland några hyllor och stå och se allmänt skamsen ut till alla saker är på plats, för att några minuter senare råka hamna på sniskan igen för att man råkar göra något så enkelt som att nysa . Nej jag är verkligen hopplöst ute det är bara att inse fakta , och inte vill jag en massa krimskrams och kliig spets det skall bara vara mjukt och skönt . Det ända jag kan få i hop med alla dessa är att dom gör sakerna större och jag är inte i behov av det just nu och med all säkerhet inte om ett tag heller .
Allt jag vill är att ha något som håller dom på plats , något som gör att dom inte försöker ta livet av mig om jag lägger mig på rygg , slår mig i ansiktet om jag rör på mig för fort ( vilket inte är en risk just nu ) är det verkligen för mycket begärt , åh en liten detalj till , jag vill heller inte betala en förmögenhet . Är jag i gång igen och är petig ?!
Jag säger inte go "tant bh" men det kan väl inte bara vara jag i hela världen som anser att detta är ett problem .
Lev väl alla andra bh letande damer , idag skall jag ställa mig och glo på tvätt högen och kolla om den kanske idag känner sig så skamsen så att den kryper in i garderoben av sig självt .


Det är en olycka när folk varken har förstånd att tala eller omdöme att tiga.

Inga kommentarer: