torsdag 17 mars 2011

salta tårar


I natt drömde jag om dig igen , jag drömde att du kom springandes emot mig med öppna armar och sa att du väntat på den här dagen.Ditt mörka hår fladdrar i vinden och du verkar så lycklig . Vi la oss ned i det daggvåta gräset , hållandes varandras händer du ville veta allt som hänt sen sist vi sågs. Vart ska jag börja , hur mycket vet du ?
Jag visste hela tiden att det var en dröm , men varför har jag dessa drömmar.
Jag frågade dig om vi skulle ses igen men du bara log , sa ingenting.
-Kom sa du och skrattade det finns fler som vill träffa dig .
Där stod ni allihopa på rad , leende kom ni emot mig , klappade mig på magen och viskade " de kommer att gå bra" Om jag bara hade kunnat stanna tiden en stund fått hålla kvar er i mina armar, dofter av viol.
- Du måste sova nu , sa du .
Jag la mig ner i gräset och blundade du strök din hand över min kind .
Jag vaknade utav att salta tårar träffade mina läppar , käraste vän vad saknaden är stor , större än vad jag själv förstår ibland.
-Har du ont , viskade du med munnen tätt in till mitt öra ..
-Nej . viskade jag matt tillbaka ,det var bara en dröm
-Kom .. din kropp kryper närmre min ..kom
Dina djupa lugna andetag får mig att lugna mig , din varma lugnande hand som stryker mitt hår .. snart sover även jag .. en drömlös sömn men tryggt i din famn

1 kommentar:

Annelie sa...

Kram på dig,förstår att saknade är enorm :(
<3<3<3