torsdag 2 september 2010

En bulle i ugnen




Jag är nog i särklass den sämsta bagaren som finns , inget som jag heller sticker under stolen med. När lillan skall ha med sig hembakat ja då anar ni säkert att det innebär köpt , men skam den som ger sig , kvinnor har precis som dom har födit barn i tusentals år även bakat och jag tycker väl att någon gång skall vara den första. Nu är jag ju inte helt kass på alla bakverk enkla saker som paj inga problem , men sen när det kommer till saker som kanske sockerkaka , ja då skall vi vara glada om vi inte måste åka till tandläkaren hela familjen för att laga våra trasiga tänder och tyvärr är det likaså med bullar MEN idag hände något fantastiskt dom vart inte bara stora och alldeles gyllen bruna dom vart ätbara också , klapp på axeln till mig själv .
Köket sägs ju vara hemmets hjärta och idag håller jag med , jag vart nästan tårögd av överdriven stolthet.

Inga kommentarer: