fredag 17 september 2010

min tös .. boxaren



I måndags fick jag ett samtal från tösens fröken , samtalet började med
- Hej det hände en olycka på skolan idag ...
Exakt hur många miljoner tankar tror ni han fara genom mitt huvud INNAN hennes fröken säger
- Men det gick bra , hon sprang in i en dörr och vart ledsen men ..
Där försvann alla mina tankar om att hon låg på sjukhuset i full gips mundering och framför mina ögon börjar en ganska så humoristisk scen spelas upp där jag ser min dotter springa fram i världen med jordens fart , det långa blonda håret slänger efter henne plötsligt får hennes glada resa ett abrupt slut när hon springer rakt in i en dörr , jag kväver att nervöst skratt, Fröken fortsätter
- jag hon fick gå till sjuksyster och dom fick tejpa en bit av ögonbrynet ett väldigt litet jack MEN hon ser ut som Muhammed Ali efter en match , blåslagen till tusen

Ok hinner fara igenom min skadeglada knäppa hjärna ok hon är ok , hon är ok hon är ok. Missförstå mig rätt jag älskar min unge mer än ALLT på denna jord men att hon skulle springa in i en dörr är så typiskt för både henne och mig . Det är sånt som liksom ingår i våran vardag , springa in i dörrar , snubbla på stenar, trösklar ,, trappsteg, klämma fingrarna i dörren , stick upp tandborsten i näsan ( det kan hända NÄR man är VÄLDIGT trött ) trilla ur sängen , soffan , stolen , toa stolen , skära sig på osthyveln , potatis skalaren kniven absolut självklart. Ja ALLT som ni inte tror är möjligt det är sånt som är normalt för henne och mig .
Strax efter 16.00 kliver dock boxaren in genom dörren och jo mycket riktigt en präktig blåklocka vart det allt , sådan mor sådan dotter brukar man väl säga och i detta fall kunde det inte vara mer sant än så.

3 kommentarer:

karin :) sa...

nej men hanna i måndags va ni ju här kl 12 det går inte

haha min ordvarifiering var impha det kanske är det nya med ett blått öga :) hoppas det gick bra med tösen iallafall

karin sa...

nej fel av mig 14 ska det stå

Hanna sa...

men gud du har ju så rätt :-) senila jag i gång igen