torsdag 30 september 2010

Väntrummet


Så var det då dags igen för mig att lämna ifrån mig mitt blod , vampyrerna på vårdcentralen har hitten tills varit oerhört skickliga när dom stuckit mig MEN någon gång skall vara den första för ett misstag , men tills vi kommer till den delen av historien måste vi backa bandet ett par minuter rättare sagt att par tre timmar . Jag var som vanligt ute i tid och 08.00 klev jag innanför dörrarna på centralen och 09.10 gick jag därifrån , att det tog en HEL timme berodde dock inte på att damen i kassan var så oförskämt pigg och glad en iskall morgon som denna , eller för att dom stack fel , eller för att det helt enkelt är så otroligt roligt att vara på vårdcentralen kl 08.00 en torsdag morgon , nej inget utav det utan helt enkelt för att alla byns åldringar hade bestämt sig för att just idag skulle även dom lämna in sina prover. Men historien slutar ju såklart inte där , innan jag ens fick beträda provrummet så fick jag ju såklart lyssna på Agda och Beta 82 som talade om sina diarréer , uppkastningar och barn-barn, Elof och Arne som hade problem med sina vårtor på fötterna samt hur världens alla ungdomar betedde sig , och såklart dögrävargänget i hörnet som inte kunde sluta prata om alla som hade dött eller skulle dö inom de närmaste dygnet. Jag insåg efter många kväljningar att om 60 år KAN det lika gärna vara jag som sitter där med min Beata och talar diarré , uppkastningar och andra diverse kropps gaser MEN framför allt så insåg jag att i ett väntrum är ALLA samtal tillåtna , varför kan jag inte förklara det bara är något med människor som gör att i ett väntrum på en vårdcentral kl 08.00 på morgonen så är just exakt ALLA ämnen tillåtna och för mig som ligger långt under deras medelålder är det bara att lyssna och "njuta" . Så efter en timme så var det då äntligen min tur , med darrande ben , inte bara pga utav nervositet utan också med anledning utav alldeles för högt vätskestånd i blåsan . Går in sätter mig i stolen och vampyren börjar att fingra på min högra arm , paniken stegrar sig , hjärtat börjar att slå vad tar sig denna människa till med en 5 årings röst börjar jag darrande och svettigt förklara att INGEN har någonsin stuckit mig i höger arm och får då till svar att vi prövar väl så får vi se hur det går ??!!! Förstår ni paniken vadå prövar , försöker vaa? Är du helt från vettet människa skall du köra en nål i min arm för att bara testa ?? Precis som jag misstänkte gick min kropp ut i strejk pga vad vampyren gjorde och inget blod kom. Leende säger hon att nehej va trist det vart nu då , tur att du har en arm till. Resten är bara ett dimmigt töcken , och det nästa jag gör är att stå på ICA för att köpa mig ett par vantar .
Nu sitter jag här 12 timmar senare med 2 omplåstrade armar så något fick hon väl så nu väntar vi bara tills det skall bli tisdag , då är det dags för KUB-test , ni trodde väl inte att jag gick till vårdcentralen och lät dom sticka mig bara för att ?
Då skall vi för första gången få se våran avkomma ..eller blir det som tösen förut spått .. AVKOMMOR ...

Namnen är såklart påhittade vill ju inte hänga ut någon

1 kommentar:

Linda sa...

alltså... jag bara älskar din blogg...den är fullkomligt underbar!