tisdag 21 september 2010


Va är det med gravida och drömmar ? Jag törs knappt sluta mina blå på kvällarna totalt livrädd för vad det är min nu väldigt sjuka hjärna skall kunna få i hop under nattens gång . Jag har drömt alla drömmar som man möjligen kan drömma , jag har födit tvillingar ( av alla slag ) jag har födit ÖVERALLT , inne i affärer , på toaletter som inte har några väggar , på caféer , på båtar färjor likaväl som ekor , jag går från att vara lite lagom gravid till dubbelt så gravid på 2 sekunder och sen pluppar det ut en hel skolklass med ungar , jag föder i stall tillsammans med min gravida väninna som visar sig vara min sedan länge bort tappade dotter , man tycker att jag borde veta om jag har en bort tappade dotter speciellt om hon är i nästintill min ålder , min sambo lämnar mig , för att han vill ha någon som är äldre och större , någon som är yngre och mindre , någon som är kortare , han ignorerar mig totalt ( i drömmen alltså ) jag drömmer om att jag är med i diverse olika skräckfilmer , The Shining , Exorcisten tyvärr var jag även dum nog att slå ett halvt öga på Paranormal State ur dumt till och med för att vara mig för min hjärna får för sig att allt är på riktigt vilket jag ju som sk vuxen skall veta att så inte är fallet men nej det funkar tydligen inte så , så den natten drömde jag att hela huset var fullt med hemska och onda demoner som jagade mig med min enorma gravida mage hmm undra om jag har täckt hela aspekten ? Det värsta är väl att jag är så dödligt trött på kvällarna så jag somnar i vilket fall som helst , det är nästan så man funderar på att skriva en bok om det hela eller så får jag in dom i mina memoarer som skall skrivas när jag passerar den ringa åldern av 120. Men ärligt är inte detta något som man borde kunna forska på ? För det finns väl flera som mig ..eller ???

Now I lay me down to sleep,
I pray the Lord my soul to keep,
thy angels watch me through the night,
And keep me safe till morning's light.

3 kommentarer:

Linda sa...

Kanske låter som en klen tröst, men det är normalt att drömma mycket och konstigt när man är gravid... Fråga mig inte varför... Jag drömde mycket knepiga drömmar jag med ska jag säga. Känner igen mig i att föda barn i affärer, toaletter och så vidare... För mig har det gett med sig till sist, minns inte vilken vecka tyvärr.
Jag tordes knappt berätta om mina konstiga drömmar, eftersom alla bara skrattade åt dem...

tant karin sa...

ja du hanna det är bara att hålla ut :) jag har också drömmt massa men det som va jobbigast är att under dom två sista gravmånaderna har jag fått orgasmer när jag sovit :) haha vaknar av en orgasm hmm kul :) not......men jag får hoppas att du kan få några nätter utan drömmar för mig lugnade det ner sig lite i mitten och kom sedan tillbaka

Hanna sa...

Linda tack .. :-) ensamheten samt galenskapen känns inte lika mycket .. Men varför drömmer man så ?
Karin kära vän ... nu bävar jag ÄNNU mera för att sova tack för den televerket ;-) jag brukar ju sällan eller aldrig yttra mig om det intima men nog kan jag väl säga så mycket att det är inget jag vill ha eller uppleva sovandes .. det känns som om man missar hela poängen då ..