måndag 6 september 2010

Min kiwi ..


Allt jag skulle göra var att gå ut i köket och hämta mig en liten söt , saftig kiwi frukt. 3 timmar senare har jag fortfarande inte fått i mig någon kiwi , varför ? Jo för att när jag väl kom ut i köket så kände jag att jag nog vara relativt kissnödig för att kunna göra mig ett litet besök i damrummet , sagt och gjort jag styrde mina steg ditåt , väl inne på toaletten , sittandes i mina egna filosofiska tankar angående hur vi skall rusta badrummet , hur fint det kommer att bli vilken fröjd det kommer att bli och sitta där inne , så ser jag den jätte stora tvätt högen , som aldrig tycks hoppa in i maskinen av sig själv , jag försökte det gamla "stirra " tricket , men skam , jag fick ge mig den ville inte hoppa in i vare sig tvättmaskinen eller torktumlaren , naturligtvis så innebar ju även detta att jag var tvungen att ta ner och vika i hop den tvätt som redan hängde uppe , tur i oturen så tappade jag en strumpa på väg upp till övervåningen , när jag böjde mig ner för att ta upp den inser jag till min fasa att dammråtts armen har samlat bundsförvanter och har nu byggt ett fort under mitt vackra vitmålade skåp, med en djup suck , en väldigt djup suck inser jag att jag är ännu ett steg längre ifrån min älskade lilla kiwi frukt som bara ligger dör och väntar på att jag skall äta upp den. Så fram med snabel draken och som en orkan drar vi fram genom huset , precis när jag tror att jag är klar så fångar mitt öga damm på fönsterbrädorna , en hjärtans så djup suck tränger upp ur min strupe och jag hinner tänka att dammet kan gott ligga där tills på torsdag , men det är som om min kropp styr sig av sig självt för plötsligt så står jag där och svabbar av alla fönsterbrädor och alla andra ytor som kan tänkas vara dammiga , plus att nämnas bör att jag även hinner rengöra alla mina ljuslyktor och fylla på med nya ljus som skall brinna vackert till kvällen , när alla ytor är klara så kan jag nästan MEN också bara nästan känna smaken av min kiwi frukt i munnen för hör jag då inte att torktumlaren är klar ( 70 talare klar på nolltid drar FRUKTANSVÄRT mycket med ström men totalt älskvärd ) in på toaletten igen och dra ur all tvätt när jag passerar GÅ på övervåningen så ser jag den enorma kläd högen ligga där och glo ilsket på mig , men längtan efter min kiwi är nu för stor och jag vänder min städångest stolt ryggen och går där ifrån.

Inga kommentarer: