torsdag 18 november 2010

gaser och allmänheten


Varför är sängen alltid som skönast när klockan ringer på morgonen ?
Varför är man alltid som nödigast när närmsta toalett är flera mil bort eller kön längre än in till Ullared en lönehelg ? Råkar man komma in på en toalett finner man oftast till sitt stora förtret att toalett pappret är slut och där sitter man helst även utan mobil , utan hjälp ..
Varför poppar alltid finnar upp just den kvällen när man bestämt sig för att gå ut och dansa och varför bestämmer sig alla kläder för att passa så illa som dom bara kan just samma kväll slänger in i samma fråga varför har vi kvinnor aldrig något att ta på oss trots att garderoben fullkomligt väller ut av jätte fina kläder ?
Varför antar vi kvinnor alltid att det är oss det är fel på ?
Varför är kaffet alltid slut när man är som mest kaffesugen ?
Varför ringer alltid telefonen när man sitter på toaletten och varför ringer det alltid när man har som mest bråttom ? När man har bråttom så skall allt verkligen allt ALLTID krångla varför ?
När vi ändå är inne på toaletter kan man ju ställa sig frågan varför man ofta blir akut bajsnödig hemma hos andra ? Varför känns det ofta som om man måste fisa när man står i kö eller sitter på möten ?
Jag bara undrar eller det kanske bara är jag som råkar ut för detta ? Är det verkligen bara sammanträffanden ?
Är det psykologiskt ? Förväntar jag mig alltid det mest bisarra så att jag i mitt undermedvetna gör så att det blir så här medvetet ?
Varför är det tabu för oss "damer" att rapa , prutta eller klia oss på könet offentligt , ingen säger något till alla karlar som konstant går och pillar eller som dom med egna ord säger "rätar till " . Det är inte lätt när man är gravid att försöka att hålla tillbaka diverse gaser , anala som orala..
och har man någonsin haft en trosa sitta mer innan för skinkan ( såvida vi inte talar string anser dock att det också är satans påfund fruktansvärt obekvämt med andra ord ) än utanför , så vet man att det finns inget bekvämt med det hela alls och det är något man så fort som möjligt vill åtgärda MEN då är man "ofin" .
Hur kan det komma sig att en man som legat med 100 kvinnor är en casanova en förebild men en kvinna som legat med 100 män är en slampa ?
Hur kan man säga att man anser att homosexualitet är äckligt men ändå tända på lesbiskt porr ? är inte det dubbel moral om något för rätta mig om jag har fel lesbiska är väl ändå också homosexuella ? när vi ändå talar sex , varför har en del män fått för sig att när dom är klara så är "allt" klart ? Varför är sex fortfarande ett sk tabu belagt ämne förutom när folk har druckit för då verkar man kunna tala om allt ? Varför är det "okay" att säga men förlåt jag drack lite mycket så jag :
- var otrogen
-sa en massa saker jag inte menade
- kommer inte i håg något alls ..tyvärr
Hur kan man säga att man skall ta bort ett barn om det inte är normalt ? vad är normalt ? Varför frågar man om en bebis är snäll ? är inte alla bebisar snälla ?
Varför är tjejer rosa och killar blåa ?
Vem bestämde egentligen att fot skulle heta fot , lägst stående kroppsdel med utstickande små knoppar ? Skulle kunna funka...
Jag bara undrar .. välkommen till en helt vanlig dag i min hjärna ..

Inga kommentarer: